Google'ın büyük çabaları, Microsoft'u geçmesine yine yetmedi.

Google, yaptığı atılıma ve büyük çabasına rağmen, bir kez daha Microsoft'un gerisinde kalmaktan kurtulamadı.

Google'ın tüm çabalarına rağmen kazanan yine Microsoft

Yeni verilere göre, Google'ın tüm ürünlerine ve salgının etkilerine rağmen Microsoft, ofis yazılımı pazarındaki hakimiyetini sürdürmeye devam ediyor.

TechRadar Pro adına OnePulse tarafından gerçekleştirilen 500 kişilik bir ankete göre, Microsoft 365 ABD işletmelerinin çoğunluğunun (%58,20) seçilen üretkenlik paketiyken, Google Workspace’i yalnızca %15'i kullanıyor.

Ayrıca bu ankette, Zoho Workplace, Polaris Office ve LibreOffice gibi alternatiflerin tamamının katılımcıların %3'ünden daha azı tarafından kullanılmasıyla, daha küçük rakiplerin karşılaştığı zorluğun boyutu da vurgulandı.

Microsoft'un ünlü Microsoft 365 paketiyle ofis yazılımı pazarında lider oluşu sürpriz olmayabilir, ancak Google Dokümanlar, Google E-Tablolar, Google Slaytlar ve daha fazlası gibi uygulamaların ünü göz önüne alındığında, iki şirketin önerileri arasındaki farkın büyüklüğü şaşırtıcı.

Microsoft'un sunduğu ürünlerin en önemli özelliklerinden biri, uygulamalar ve hizmetler arasında derin bir entegrasyonun bulunması ve çoğu iş bilgisayarının kullandığı Windows işletim sistemine kadar geniş bir alana yayılmış olması. Ancak, Google, uzaktan ve hibrit çalışmaya geçişten bu yana çok önemli olduğunu kanıtlayan, yazılımın bulut aracılığıyla sunulduğu gerçek zamanlı işbirliği modeline geldiğinde Microsoft'a karşı önemli bir adım attı.

Google, 2020 yılında G Suite'i Workspace olarak yeniden markalaştırarak, yazılım paketine yapılan yatırımın büyüdüğüne yönelik işaretler verdi. Şirket, bu sürecin bir parçası olarak daha “derin bir entegre kullanıcı deneyimi” oluşturmak için planlı bir çaba göstereceğini ve rakibiyle aradaki farkı kapatacağını duyurdu.

O zamandan beri Google, bu hedefe ulaşmak ve salgın sonrası çalışma ortamı için hizmetlerini daha da hassas hale getirmek için çok sayıda güncelleme ve iyileştirme gerçekleştirdi. Ancak yeni veriler, bu çabaların sonucunda tahmin ettiğimizden daha sınırlı kullanıcı büyümesi sağlandığını gösteriyor.

Anket kapsamlı olmasa da ve küresel bir resim sunmasa da, sonuçlar finansal verilerle destekleniyor. 2022'nin ilk çeyreğinde, Google'ın bulut hizmetleri (Workspace bu grupta yer alıyor) 5 milyar dolar gelir elde ederken, Microsoft'un üretkenlik bölümü 15 milyar dolar gelir sağladı.