Google'ın büyük bir fenomen olduğu dönemler geride kalmış olabilir mi? 2006 yılında Oxford İngilizce Sözlüğü'ne giren "Googlelama" fiili, Google'ın dünya kültüründe ne kadar büyük bir etki bıraktığının da ispatıydı. Ama1997 ve 2012 yılları arasında doğan Z kuşağı için artık durum pek öyle değil.
TikTok'la, Instagram ile büyüyen bu nesil için Google sadece basit ve hatta "sıkıcı" bir uygulama. Bernstein Research'ün yaptığı araştırmaya göre Z kuşağı için Google önemsiz, eski bir uygulama olmanın ötesine geçemiyor.
Örneğin, bir şeyler öğrenmek isteyen genç internet kullanıcılarının Google'da arama yapmak yerine önce TikTok'taki videoları aramaya başlaması çok muhtemel. Yetişkin insanların bir ürün, bir kitap, bir TV programı hakkında ne düşündüğünü bilmek istediğinde Google'a girmesi, Reddit tartışmalarını incelemelerine oranla daha sık görünen bir durum. Ama Z kuşağı için "metinlerden" oluşan bu "sıkıcı" kanallar yok hükmünde bulunuyor ve görsel olarak onlara veri sunan TikTok, Instagram gibi servislerde gezinmeyi tercih ediyorlar.
Bir kısım ise sesli olarak soru sorarak sesli şekilde yanıt alabildikleri ChatGPT gibi yapay zeka servislerini Google'dan daha önemli görüyorlar.
Z kuşağı, "ben yazı okumak istemiyorum" diyor
Öyle görünüyor ki, Z kuşağı dans videoları ve saçma sapan challenge'lar içinde kendilerine bir hayal dünyası yaratmış ve oradan çıkmak istemiyor, dışarıdaki dünyayı hatırlatan yorucu ve "sıkıcı" metin bloklarını tamamen yok sayıyorlar. Ama endişe etmeyin, zaman ve hayat mevhumu, her kuşağa gerçeklerin acı yüzünü tokat ata ata hatırlatmıştır, Z kuşağı da insanoğlu tarihindeki bir istisna olmayacak.