Google'ın ana şirketi Alphabet, resmi olarak 2 trilyon dolarlık piyasa değerine ulaştı. Kasım 2021'de kısa bir süreliğine 2 trilyon dolara ulaşan şirket, 26 Nisan'da bunu bir işlem günü boyunca korumayı başardı.
Google, Nvidia (2,2 trilyon dolar), Apple (2,6 trilyon dolar) ve Microsoft'un (3,0 trilyon dolar) ardından dünyanın en değerli dördüncü halka açık şirketi konumunda. Amazon ve Meta ise şu anda sırasıyla 1,8 trilyon ve 1,1 trilyon dolar seviyesinde.
Mark Zuckerberg'in üretken yapay zekaya yönelik yapılan yatırımlardan para kazanmanın yıllar alacağını söylemesinin ardından hisse senedi fiyatı yüzde 10 düşen Meta'nın aksine, Google dün yaptığı açıklamada yapay zekayı pazarlayabilecek bazı küçük yollar bulduğunu belirtti. Örneğin şirket, Performance Max aracında reklam verenlerin müşterileri yapay zeka ile hedefleyebilmesine olanak sağlıyor ve bu reklam verenlerin başarılı bir kampanya yayınlama olasılığının yüzde 63 daha yüksek olduğunu iddia ediyor.
Şirket ayrıca Discover Financial'ın yapay zeka araçlarını yaklaşık 10.000 çağrı merkezi temsilcisine dağıttığını ve Ikea'nın değer bazlı teklif çözümlerinden elde ettiği gelirlerde bir artış gördüğünü söylüyor. CEO Sundar Pichai, henüz Google Arama'da yapay zeka çözümlerinden para kazanmaktan söz etmese de bu sorguları sunmanın maliyetini yönetebileceklerinden çok emin olduklarını ifade etti.
Google'ın mevcut işleri de gayet iyi durumda görünüyor. Şirket yayınladığı 1. çeyrek 2024 kazanç raporuna göre 80,5 milyar dolar gelirden 23,7 milyar dolar kar elde etti. Google bu karı arttırmak için binden fazla çalışanını işten çıkarmış olsa da işten çıkarmalar azalmış ya da durmuş gibi görünüyor. Geçtiğimiz çeyrekte Google yalnızca Ocak ayında işten çıkarmalar için 700 milyon dolar para harcamıştı. Ancak yeni 1. çeyrek raporu Google'ın Ocak, Şubat ve Mart aylarında kıdem tazminatı ve ilgili masraflar için yalnızca 716 milyon dolar harcadığını gösteriyor.
Google işletme müdürü Philipp Schindler, ilk çeyrekte arama ve reklam gelirlerinin bir önceki yıla göre yüzde 14, YouTube reklamlarının yaklaşık yüzde 21 ve abonelikler, platformlar ve cihazların ise yüzde 18 arttığını belirtti. Schindler ayrıca yüzde 50 daha fazla içerik oluşturucunun YouTube Shorts videoları yüklediğini ve Shorts'un para kazanma oranının son çeyrekte yüzde 12 arttığını söyledi.