Üçüncü parti açılır pencere (pop-up) reklamları kullanıcıları zaten yeterince rahatsız ediyorken bir de ziyaret ettiğiniz sitenin kendisinin de açılır pencerelere başvurması web deneyimini iyice çekilmez kılabiliyor. Bunun farkında olan teknoloji devi Google, istenmeyen açılır pencereler gösteren mobil web sitelerine karşı harekete geçiyor.
Buna göre 10 Ocak 2017 itibariyle, mobil üzerindeki arama sonuçlarında; "davetsiz" reklamlar ve açılır pencereler gösteren siteler artık ilk sayfalarda gösterilmeyecek. Diğer yandan Google, zorunlu bilgiler içeren ya da makul ölçekte bir alan kullanan açılır pencereler gösteren siteleri ise anlayışla karşılamaya devam edecek. Fakat "devam etmek için tıkla" gibi ifadeler içeren pop-up'lar ve sitenin kendisine ait ticari amaçlı açılır pencereler, web sitesinin arama sonuçlarında gerilere düşmesine neden olacak.
Diğer yandan Google; halihazırda en üst sıralarda yer alan yüksek kaliteli sitelerin, benzeri açılır pencereleri kullanmaya devam etseler bile arama sonuçlarında yine en üst sıralarda yer alacağının farkında olmalı. Fakat bu yeni uygulamayla birlikte en azından bazı sitelerin artık rahatsız edici pazarlama taktiklerini bırakıp içeriğin kendisine odaklanmaları hedefleniyor.