Google ve ABD'nin en büyük radyo istasyonu operatörü olan iHeartMedia, Pixel 4 hakkında yayınladıkları reklamlar nedeniyle açılan bir davayla karşı karşıya. FTC ve dört eyalet, şirketlerin 2019 ve 2020 boyunca "radyo influencer'ları tarafından yaklaşık 29.000 aldatıcı reklam" yayınladığını söylüyor.
Tüketiciyi Koruma Bürosu Direktörü Samuel Levine, "Google ve iHeartMedia, reklamcılıkta doğruluk kurallarına bariz bir saygısızlık göstererek, etkileyicilere hiç kullanmadıkları ürünleri tanıtmaları için para ödedi" diyor. İki şirket davada anlaşmaya vardı ve 9.4 milyon dolar ceza ödemeleri gerekecek.
Google'ın reklamlarında, Pixel 4'ü ne kadar sevdiklerini anlatan influencer'lar (etkileyiciler) vardı, ancak, FTC'nin basın açıklamasında belirtildiği üzere "bu kişilere, reklamların çoğunu kaydetmeden ve yayınlamadan önce Pixel 4'ler verilmedi ve bu nedenle telefonlara sahip olmadılar veya bunları düzenli olarak kullanmadılar." Bu nedenle, reklamlarda yer alan “Gece Görüş Modu sayesinde özellikle düşük ışıkta en sevdiğim telefon kamerası”, “her şeyin stüdyo benzeri fotoğraflarını çekiyorum” ve "aynı anda birden çok görevi yerine getirebilen, sesle etkinleştirilen yeni Google Asistan sayesinde işleri halletmeme yardımcı olması da harika" gibi birinci şahıs tanımlamalarının doğru olması mümkün değil.
Görünüşe göre bu reklamlar birinci şahıslar tarafından çekilmeseydi hiçbir problem olmayacaktı. Massachusetts Başsavcısı Maura Healey tarafından açıklandığı üzere “insanların birinci elden deneyimlere daha fazla önem vermesi normaldir. Tüketiciler, radyo reklamlarının sahte onaylarla yanıltıcı değil, ürünler hakkında doğru ve şeffaf olmasını beklemektedir. Bugünkü anlaşma, Google ve iHeart'ı bu yanıltıcı reklam kampanyasından sorumlu tutuyor ve bundan sonra eyalet ve federal yasalara uyulmasını sağlıyor."