Google’ın ana şirketi Alphabet, 2022 yılı ilk çeyrek kazanç rakamlarını açıkladı. Google ve Alphabet CEO’su Sunder Pichai, en az 10 bin dolar gelir elde eden YouTube kanallarının sayısının yıldan yıla yüzde 40 oranında arttığını bildirdi. Alphabet geliri de yüzde 23 oranında artmış durumda. Görünüşe göre insanları Google’ı artık daha fazla kullanıyor.
YouTube, içerik üreticilere düzenli para kazandıran olgun bir zemin olarak biliniyor. İçerik oluşturucularına reklam gelirinden yüzde 55’e kadar pay alma imkanı tanıyan YouTube, bu anlamda TikTok gibi sosyal medya platformlarına göre daha sağlam bir para kazanma aracı olmasıyla, içerik üreticiler tarafından daha sağlam bir platform olarak görülüyor.
Ancak rakamlara göre YouTube reklam gelirleri için hedef tahminini tutturamamış görünüyor. Zira YouTube’un daha önce verdiği 3 aylık gelir tahmini 7.51 milyar dolar iken, bu rakam 6.87 milyar dolar ile sınırlı kalmış. Buna karşın bu YouTube’un yaklaşık 6 milyar dolarlık reklam geliri elde ettiği geçen yılın ilk çeyrek sonuçlarından daha yüksek durumda.
CFO Ruth Porat, bu büyüme hızının geçtiğimiz yıla göre daha yavaş olmasını, geçtiğimiz yılın bugüne kadar görülmemiş kazanımların bir yansıması olduğunu öne sürüyor. Bu açıklamada haklı da sayılabilir. Zira 2021 yılının ilk çeyreğinde YouTube’un reklam gelirleri önceki yıla göre yüzde 49 oranında artmıştı. Bunun sebebi olarak küresel pandemi ve bunun sonucunda da insanların YouTube’a daha fazla ilgi duyması gösteriliyor.
Google, Shots'a da reklam almak istiyor
CEO Sundar Pichai ayrıca, bir TikTok klonu olan YouTube Shorts’un geçtiğimiz yıla oranla 4 kat daha fazla genişlediğini ve günde 30 milyar görüntüleme elde ettiğini de duyurdu. TikTok günlük izlenme sayılarını açıklamıyor, ancak platform ekim ayında 1 milyar aktif kullanıcıya ulaşmıştı. Yine de Pichai, yatırımcılara "TikTok konusunda endişelenmeyin" demekten geri durmuyor.
YouTube, şu anda Shorts videoları için para kazanma özelliğini test ediyor; başka bir deyişle Shorts videolarına da reklam almak istiyor. YouTube, reklam verenlerden gelen geri bildirim sonuçlarının oldukça cesaret verici olduğunu vurguluyor...