Geçtiğimiz yıllarda, hatta uzun yıllardır Microsoft'un Yahoo'ya olan ilgisinden bahsederiz. Bu ilgi geçmiş zamandan günümüze belki de artarak geldi ama tam bir orta yol bulunamadığından bugüne kadar bir satın alma işlemi gerçekleşmedi.
Şimdiyse Google'ın Yahoo'ya olan ilgisi ayyuka çıkmış durumda. Tam olarak Yahoo'yu satın almak olarak açıklayamyız bu durumu. Zira Google'ın asıl amacı, ürünlerini Yahoo'nun bir çok hizmeti aracılığıyla pazarlamak ve tanıtmak.
İktisat okuyanlar ya da bu alanda kendini geliştirenler bilirler. Büyük bir firmayı öğütmek, tıpkı yemek yerken büyük bir lokmayı öğütmek gibi zordur. Konu uzmanı analistçiler işte bu noktaya dikkat çekiyorlar. Google için bir anda tüm Yahoo'yu hazmetmek çok sıkıntı yaratabilir. Google da bunun bilincinde olarak yavaş yavaş ilerlemeyi tercih ediyor.
Bunun yanında farklı düşüncelere sahip olanlar da mevcut. Örneğin Google'ın gerçekten Yahoo'yu almakla uzaktan yakından alakası olmadığını, sadece piyasayı kızıştırıp, diğer talipler için fiyat artmasına neden olmayı amaçladığı söyleniyor. Hatta buna dayanak olarak da, Motorola'nın mobil kısmını alması sırasında, Microsoft'un Motorola ile ilgilendiği görüntüsünü yaratması sonucu, normalden çok daha yüksek bir tutar ödemek zorunda kalmış olması gösteriliyor.