Dünyanın en büyük arama motoru Google ile internet alanında ilk çıkış yapan firmalardan Yahoo'nun reklam gelirlerini paylaşmaya yönelik anlaşmasının bir tekele sebep olabileceğini düşünen ABD Adalet Bakanlığı soruşturma başlatılması talimatı verdi.
The Washington Post gazetesinde yer alan habere göre, soruşturma sadece Google ve Yahoo'yu değil, internet ve medyanın büyük diğer şirketlerini de kapsayacak. İnternette arama işinin yüzde 60'ına sahip olan Google ve yüzde 16.6'sına sahip olan Yahoo, ezeli rakipler olarak anılırken geçen ay reklam ortaklığı anlaşmasına gitmişlerdi. Anlaşmaya göre Yahoo, Google'ın arama reklamlarını kendi internet sitesine koymasına izin verecekti. Söz konusu anlaşmayı Yahoo, yıllık 800 milyon dolarlık reklam geliri fırsatı olarak değerlendirmişti. Google ve Yahoo, arama motoru işinde birinci ve ikinci sıradaki oyuncular olarak yer alıyor. 12 Haziran'da anlaşmanın duyurulmasından sonra iki şirket tekelciliği önlemek için kurulmuş otoritelere başlamadan önce 100 gün anlaşmayı incelemek için süre verdiklerini açıklamıştı.
Microsoft'tan 'Yahoo'yu parçala-al' planı
Microsoft'un Yahoo'yu satın almak için yeni bir girişimde bulunacağı ve bunun için yeni bir partner arayışında olduğu da konuşulanlar arasında. Hatta, Microsoft'un Time Warner ve News Corp gibi şirketlerin Yahoo'nun farklı birimlerine talip olmalarını sağlayarak, şirketi bölerek satın almayı planladığı dile getirilen iddialar arasında. The Wall Street Journal gazetesi, Microsoft'un Yahoo'nun arama motoru işine talip olduğu, kalan kısımlarını da diğer büyük şirketlerin almasını teşvik ettiğini yazdı.
Hurriyet