Google ve Facebook, yüz milyarlarca dolar değerindeki online reklam pazarında birbiriyle yarışan iki büyük rakip olarak biliniyor. Ancak Google'ın yaptığı bir açıklama iki firma arasındaki garip işbirliğini ortaya çıkardı. Google'ın online açık arttırma servisi DoubleClick müşterilerinin reklamları bundan sonra Facebook'un benzer açık arttırma hizmeti olan Exchange'de de yayınlanabilecek.
Google ve Facebook'un yeni işbirliği sayesinde, DoubleClick müşterileri, mevcut kampanyalarını olduğu gibi Facebook'a da taşıyabilecekler ve iki platformun kullanıcılarını aynı anda açık arttırmaya katmış olacaklar. Bu aslında, açık arttırma işini kolaylaştıran bir yenilik. Açık arttırma sahipleri Facebook sayesinde daha fazla müşteri çekme potansiyeli kazanıyor.
Google bu işbirliği sayesinde, Doubleclick'teki satışları arttırmayı hedeflerken Facebook da Google'ın dev müşteri kapasitesinden yararlanarak reklam gelirlerini yükseltmeyi umut ediyor.
Doubleclick açık arttırma servisinde çok büyük bir ürün yelpazesi bulunuyor. Bu yelpazenin Facebook Exchange'deki ürünlerle birleşmesi sonrasında dev bir online mağazanın oluşması bekleniyor.