Hüseyin Cem Köylü
GÜNCELLEME: Google'ın bu iddialara verdiği resmi cevap için tıklayın...
Google, Facebook ve diğer reklam içeren siteler, Apple'ın Safari ve Safari Mobile tarayıcılarındaki güvenlik ayarlarından etkilenmeden çalışmanın bir yolunu buldular. Bu sayede, tarayıcıda çerez ayarları kapatılsa dahi bu siteler kullanıcının bilgisayarında çerez bırakabiliyorlar.
Çerezleri engellemek Google'ın +1 tavsiye sistemini etkilediği için Google'ın bu yola başvurduğu düşünülüyor.
Açık ilk olarak 2010 yılında geliştirici Anant Garg tarafından keşfedildi. Ancak Google, bu açığı kullanırken Stanford Üniversitesi'nde bir araştırma görevlisi olan Jonathan Mayer tarafından yakalandı.
Google, artık bu hileyi kullanmadıklarını belirtti fakat Wall Street Journal, Google'ın gerçekleri çarpıttığını ve hala bu uygulamaya devam ettiğini iddia etti. WSJ, aynı zamanda açığın Facebook ve en az 3 reklam ağı tarafından da kullanıldığını tespit etmiş durumda. Google ve Facebook, çerezleri genellikle kullanıcının sürekli hesaba erişme detaylarıyla karşılaşmaması için kullanıyorlar. Ancak iki devin, Apple'ın bir açığını uzun zamandır kendi avantajları için kullanmaları, internette büyük eleştirilere hedef olmuş durumda.
Bu arada Apple'dan da "açığı kapatmak için çalışıyoruz" şeklinde kısa bir açıklama geldi...