Google, tartışmalı "İlk Tıklama Ücretsiz (FCF)" ilkesini sonlandırıyor. Yayımcıların hiç hoşlanmadığı bu ilke, ücretli içeriklerin Google arama sonuçlarında görünebilmesi için arama sonuçlarından ücretsiz erişim sunmayı gerektiriyordu.
Firma şimdi FCF'nin yerine Flexible Sampling'i getiriyor. Bu yeni ilke, yayımcıların kaç makaleyi potansiyel üyelerin erişimine açacağını seçmelerine izin veriyor. FCF'de makaleye ücretsiz olarak ulaşabiliyordunuz ancak sayfada herhangi bir şeye tıkladığınızda oturum açmanız veya üye olmanız isteniyordu. FCF'yi kullanmamak ise Google Arama'da ve Google News'ta puanınızı düşürdüğünden iyi bir tercih değildi.
Flexible Sampling'i kullanmayan yayımcılar ise Google'ın arama sonuçlarında puan kaybetmeyecekler. Google, yayımcılara ayda 10 makaleyi ücretsiz olarak sunmayı "iyi bir başlangıç noktası" olarak öneriyor.
Yeni ilkelerin yanında Google, yayımcılara üye olmayı kolaylaştırmaya yönelik tek tıklamayla çalışan işlevler de sunuyor.