Facebook ve Twitter ile karşılaştırıldığında Google+ hayalet kasaba gibi görünüyor ama son zamanlarda ziyaret ettiyseniz şirketin sosyal ağında ilginç kişi ve kurumlardan mesajlara rastlamış olabilirsiniz. Ölçüm şirketi RJMetrics'in yeni yayınladığı bir rapora göre Google+'daki sosyal etkileşim oldukça zayıf. Ama kullanıcı sayısının düzenli bir şekilde artıyor. Peki bu nasıl oluyor?
İlk bakışta fark edilmese de Google, sosyal ağını diğer sahip olduğu şirket ve hizmetlere entegre etmiş durumda. Bu da insanların farkında olmadan Google+'ı kullanması anlamına geliyor. Bu durum özellikle Google+'ın küçük şirketler için yarattığı sayfalardan, yani Google+ Local'dan kaynaklanıyor.
Örneğin bir kullanıcı küçük bir şirket hakkında arama yaptığınızda Google otomatik olarak o şirket hakkında ayrıntılı bilgiyi sayfanın sağ tarafında sunuyor. Google'ın "Knowledge Graph" (bilgi grafiği) girişiminin bir parçası olan bu özellik, kullanıcılara normal arama sonuçlarının yanında aranan konu hakkında toplu bilgi sunuyor. Buraya tıkladığınızda aradığınız şirketin sayfasına yönlendiriliyorsunuz.
Google, bu tarz aramalarda 125 milyon dolar ödeyerek bünyesine kattığı Zagat'ın yerel şirket veritabanından bilgileri sonuçlara entegre ediyor. Şirket şu anda 23 milyon dolara satın aldığı Frommers'dan bilgileri de aramalarına entegre etmeye hazırlanıyor. Bu yatırım, özellikle Google'ın zamanında aynı pazara girmek için Groupon – Şehir Fırsatı'nı satın almak için 6 milyar dolar önerdiği düşünüldüğünde oldukça küçük bir rakam.
Kimileri Google'ı bir içerik şirketi olmaya çalışmakla suçlasa da aslında firmanın bütün yaptığı müşterilerine farklı bir hizmet sunmak. Özellikle Facebook'un Timeline'dan beri sayfalarında reklam alanı kaybettiği düşünüldüğünde Google'ın bu girişimi küçük şirketler için internette varolmak ve trafik yaratmak için ideal bir çözüm olabilir.