Google uzun bir süredir GSMA'nın RCS (Zengin İletişim Hizmeti) mesajlaşma protokolünü benimsemesi için Apple'a kamuoyu önünde baskı kurmaya çalışıyor. Nitekim Apple CEO'su Tim Cook, konuyla ilgili bir soruyu yanıtlarken tüketicilerin annelerine bir iPhone almaları gerektiğini söyleyerek bu fikri tamamen reddetmiş görünüyordu. Google ve Android platformu bu kadar kolay pes etmiyor ve Apple'ın tercih ettiği mesajlaşma platformunu eleştirmeye devam etmek için şimdi de alaycı bir reklam yayınladı.
"iPager" adını taşıyan reklam, Apple'ın pazarlama dilini taklit ederek retro tarzda bir çağrı cihazını ortaya çıkarıyor ve Apple'ın seçtiği mesajlaşma platformuyla eğrinin gerisinde kaldığını gösteriyor. Spotta iPager'ın "Android ile mesajlaşmak" için "modası geçmiş mesajlaşma teknolojisini" kullandığı belirtiliyor ve Android telefonlarla iletişim kurarken SMS teknolojisine bağlı kalmanın algılanan dezavantajlarının çoğuna atıfta bulunuluyor. Google bu karşılaştırmayı tamamen kendi icat etmedi, zira 30 yıllık SMS teknolojisi aslında eski tip çağrı cihazlarına kadar uzanıyor.
Apple'ın SMS mesajlaşmasını kullanmaya devam etmesi Android entegrasyonunu birkaç yönden engelliyor, ancak bunun tersi de geçerli. En ünlüsü, iPhone'dan bir Android kullanıcısına mesaj atarken ortaya çıkan yeşil baloncuk. iOS ve Android kullanıcıları arasındaki grup sohbetlerine özgü bazı özellik bozucu hatalar var ve Android telefonlardan iPhone'lara gönderilen görüntüler oldukça pikselli olma eğiliminde. Bu da birlikte çalışabilirlik sorunlarının bir başka yan etkisi.
Birebir RCS mesajları 2021'den bu yana uçtan uca şifreleniyor ve grup sohbetleri de geçtiğimiz ay bunu uyguladı. iMessage metinleri de uzun zamandır şifreleniyor, ancak yalnızca iPhone'dan iPhone'a. Google'ın son reklamı, SMS metinleri şifrelenmediği için, tüketicilerin işletim sistemleri arasında mesajlaşırken karşılaştıkları güvenlik açığına bir ışık tutuyor. Buna ek olarak, RCS metin mesajları iOS cihazlarına geçerken şifrelemeyi kaybediyor. RCS'nin dünya çapında daha çok benimsenen bir standart olmasına rağmen neden Google'ın değil de Apple'ın bu değişikliği yapması gerektiği herkesin tahmin edebileceği bir şey.
Bu reklamın Apple'ı herhangi bir şeyi değiştirmeye ikna etmesi pek olası değil. Şirket, 2022'de Drake'i taklit ederek Apple'a yüklenmiş ve I/O 2022 gibi etkinliklerde ve sosyal medyada Cupertino'ya yönelik pek çok başka küçük sataşmada bulunmuştu. Hepimiz Apple'ın tescilli olmayan teknolojiyi benimseme konusunda, özellikle de değişikliği gereksiz görüyorsa inatçı olduğunu biliyoruz. Suçlu kim olursa olsun, bu birlikte çalışabilirlik sorunları tüketiciler için can sıkıcı ve veri gizliliği için kötü. Belki bir antitröst davası bir gün bu sorunu çözer.