Google, gelirinin büyük bir kısmını arama motoru aracılığıyla oluşturulan reklamlardan sağlıyor, bunun yanı sıra YouTube reklamları ve diğer kaynaklardan da gelir elde ediyor. Ve şimdi, Bard sohbet botu ve PaLM 2 büyük dil modeli gibi yeni ve popüler üretici yapay zeka hizmetlerinin, reklam tarafına da genişletileceğini öğrenmek pek şaşırtıcı olmasa gerek.
Üretken yapay zeka algoritmaları, insan benzeri verilerin üretilmesinde kullanılan bir tür yapay zeka algoritması. Bu algoritmalar, girdi olarak belirli bir veri kümesi alıyor ve daha sonra bu verileri kullanarak yeni veriler üretiyor. Bu yeni veriler, insanlar tarafından oluşturulmuş verilere benzer şekilde görünebilse de bazen insanlar tarafından oluşturulmuş verilerden çok daha karmaşık olabiliyor.
Google, reklam verenlere kendi medya varlıklarını oluşturma imkanı sağlamak ve YouTube içerik oluşturucularına video önerilerinde bulunması için PaLM 2 destekli araçları kullanmayı planlıyor. Ayrıca, YouTube genç içeriğine özel başlıklar ve açıklamalar gibi şeyler için de PaLM 2’yi kullanmayı hedefliyor.
Google'ın kaynaklarında, üretken yapay zeka sohbet modellerinin, reklam müşterilerinden gelen hizmet taleplerini otomatikleştirebileceği, bu kullanıcılara reklam planları önerilerinde de yardımcı olabileceği belirtiliyor. Bu planlarla ilgili daha fazla bilgi, 23 Mayıs’ta gerçekleşecek olan Google Marketing Live etkinliğinde ortaya çıkabilir.