Google, uygulama mağazası Play Store'da uygulamaların sayfalarına yeni bir bilgi etiketi ekledi. Buna göre reklam gösteren uygulamaların altında artık "reklam içerir" ibaresi görünüyor.
Yeni "reklam içerir" etiketi, bir süredir kullanımda olan "uygulama içi satın alma" etiketlerine benzer bir görünüme sahip ve herhangi bir türde (native, banner, display, üçüncü parti) reklam içeren uygulama için gösteriliyor. "Yükle" düğmesinin hemen alında görünen etiket, aslında Google'ın geçen sene başlattığı "Designed for Families" programının bir parçası.
Program geçen sene başlatıldığında Google, geliştiricilere gönderdiği epostada geliştiricilerden Play Developer Console'a 11 Ocak'a kadar oturum açmalarını, uygulamalarının reklam içerip içermediğini bildirmelerini istemişti. Buna göre geliştirici, uygulamasını her güncellediğinde bu raporun da geliştirici tarafından yenilenmesi gerekiyor. Firma yaptığı açıklamada yanlış raporların, uygulamanın Play Store'dan kaldırılmasına neden olabileceğini söylemişti.