Google tarafından Google Play geliştiricilerine gönderilen bir e-postayla, artık reklam içeren uygulamaların mağaza girişi sayfasında "Reklamlar" etiketi ile gösterileceği bildirildi.
Buna göre geliştiriciler 11 Ocak 2016 tarihine kadar uygulamalarının reklam içerip içermediği bilgisini "Fiyatlandırma ve Dağıtım" sayfasından belirtmeleri gerekecek.
Etiket mutemelen uygulama yüklenme esnasında karşımıza çıkan "Reklam destekli aile uygulaması" ve "Uygulama içi satın alma teklifi sunuyor" ibarelerine yakın bir konumda yer alacak. Google, destek sayfası aracılığıyla reklam içeren uygulama geliştiricilerini şu şekilde uyarıyor:
"Uygulamalarınızda reklam kullanımıyla ilgili bilgileri doğru şekilde belirtmek sizin sorumluluğunuzdadır. Bununla birlikte Google, istediği zaman bunu doğrulayabilir ve uygun durumlarda "Reklamlar" etiketini görüntüleyebilir."
"Uygulamalarınızda reklamların varlığını yanlış bir şekilde bildirmeniz, Google Play politikalarının ihlali olarak değerlendirilir ve uygulamalarınızın askıya alınmasına neden olabilir."