Microsoft, bir süredir Google karşıtı bir kampanya başlatmıştı. Scroogled isimli kampanya, Google'ın kullanıcıların verilerini izinsiz olarak reklam verenlere sattığını anlatarak insanları bu konuda uyarıyordu. Bu arada Scroogled kelimesi de "Google'ın insanların internetteki hareketlerini kayıt altına alıp bu verileri en yüksek fiyatı veren reklam verene satmak" anlamına gelen bir kelime olarak literatüre geçti.
Microsoft'un Scroogled kampanyası elbette ağır bir ironi de barındırdığı için internette büyük ilgi görüyor. Hatta Microsoft bu kampanya için üzerinde "biz sizin verilerinizi çalarken siz sakin olun," yazan tişörtler ve kahve bardakları dağıtmaya başladı. Buradaki haberimizde, Google'ın, tüm bu girişimleri "görmezden geleceği" iddiasında bulunmuştuk. Ve bir kez daha haklı çıktık...
Tüm bunların karşılığında Google'a yorumu sorulduğunda ise Google yöneticilerinin cevabı kısa ve net oldu: "Microsfot'un son kampanyası hiç şaşırtıcı değil. Giyilebilir bilgisayarlar konusunda rekabet iyice kızıştı."
Google'ın burada vurguladığı "giyilebilir bilgisayar"dan kastı, Microsoft'un kampanya için dağıttığı tişörtler. Google'ın bu nükte ile "Microsoft ancak bu kadarını yapabilir, biz ise gerçek bilgisayarlar yapıyoruz ve insanlar bunları giyiyor" demeye çalıştığı düşünülüyor. Ancak mesaj tam net değil. Google'ın konu hakkındaki genel tavrının ise "Microsoft'u kendi haline bırakın," gibi bir alt mesaj olduğu dikkat çekiyor.