Harvard Ticaret Okulu'nda yardımcı profesör olarak görevini yapan Ben Edelman, Google'ın kendi hizmetleriyle ilgili kelimeler içeren arama sonuçlarında önemli çelişkiler taşıdığını iddia etti.
Google'ın arama sonuçları, arama teriminden sonra bir virgül eklendiğinde küçük farklılıklar gösterebiliyor. Fakat Edelman'ın blog'unda yazdıklarına göre "bazı aramalarda bir virgülün eklenmesi büyük değişikliklere yol açıyor".
Örneğin Google'ın İngilizce sürümünde "CSCO" (Cisco Sistemleri'nin hisse senedi sembolü) şeklinde yapılan bir arama, sonuçlarda Google'ın kendi finans sayfasını en üste getiriyor. Edelman'ın trafik sıralaması yapan ComScore'dan aldığı bilgilere göre ise Yahoo'nun Finans sitesi, Google'ınkinden daha çok ziyaret ediliyor.
Google'ın unuttuğu küçük ayrıntı
Sağlıkla ilgili 2.600'den fazla terim arandığında da Google'ın Sağlık bilgisi hizmeti en üst sıralarda yer alıyor. Arama terimine bir virgül eklendiğinde ise Google artık en üste çıkmıyor.
Edelman, organik bir aramanın bu sonuçları dönündürmesinin garip olduğunu ve Google'ın bunu "hard-coding" denilen yöntemle programladığını ve arama teriminde yapılabilecek 'virgül eklemek' gibi ufak değişiklikleri unuttuğu sonucuna varıyor.
Google, yıllardır arama sonuçlarına müdahele ettiğini yalanlıyordu, fakat üst yönetici Marissa Mayer bir konuşmasında üst sıralarda olmaya haklarının olduğunu söylemişti. Son yapılan bir açıklamada ise Google yetkilileri bunu yalanlamadı.
Google'ı web siteleri için değil, kullanıcılar için oluşturduklarını söyleyen yetkilier, arama sonuçlarında amaçlarının mümkün olan en güçlü cevabı vermek olduğunu belirtti.