Google'ın eski CEO'su Eric Schmidt, şirket için bir zamanlar "biz başarısızlıklarımızı kutluyoruz" sözlerini söylemiş, hatalarından ders çıkardıklarını vurgulamıştı. Hayatını sürdürebilmek için yeni şeyler denemek zorunda olan Google gibi dev bir şirketin ortaya çıkardığı ürünler, zaman zaman fazlasıyla iyi niyetli olabiliyor. İşte Google'ın "dünyayı değiştirmeyen" ve umutları suya düşüren 4 denemesi.
Nexus One ile mobil sağlayıcıları yerinden etme
Google, orijinal Nexus One'ı 99 dolar'a, kontratsız ve taşıyıcısız olarak satmak istemişti. Şirket, kullanıcıları mobil servis sağlayıcıların kendisine bağlamasından kurtarmak istiyordu. Ancak sağlayıcılar, Android'i benimsemedi ve Google geri adım attı. Nexus One, iki senelik kontratla 179 dolara sunulmaya başlandı. Onu Google'dan direkt olarak almak istediğinizde ise 529 dolar ödemek zorundaydınız. Android, sağlayıcılara karşı bir silah olabilirdi ancak onlar tarafından ele geçirildi.
Google Wave ile e-postayı yeniden keşfetmek...
Google Wave ile e-postayı yeniden keşfetmek
E-postanın yerine geçeceği söylenen Google Wave, e-posta, anında mesajlaşma, sosyal ağ ve işbirliği özelliklerini yeni bir biçimde bir araya topluyordu. Kısıtlı bir kullanıcı sayısıyla yola çıkan Wave'de birçok sorun bulunuyordu. Kullanıcı arayüzü karışık ve anlaşılması zordu; performansı düşüktü. Eski e-posta sistemine erişmenin de bir yolu yoktu.
Tüm dünyanın bilgisini organize etme
Google bu görevinde de başarısız oldu ve sağlık bilgileri sunan Google Health ve enerji tüketimi bilgileri sağlayan Google PowerMeter gibi birçok Google ürünü son zamanlarda kapatıldı. Google, odağını uzun dönemli, gelecek vaadeden ürünlere çevirdi ve dünyanın tüm bilgilerini organize etme işinin önem seviyesini düşürdü.
Çin'i değiştirme
Google, Çin piyasasına 2006'da girmeye karar verdiğinde Çin kanunlarına uyabilmek için kendini sansürledi. Google, Çin'e katılarak ülkede bilgi erişimini genişletebileceğini düşünmüştü. 4 yıl sonra Google, bu sansürünü durdurmaya karar verdi. Çince arama motorunu Hong-Kong'a taşıdı. Burada ise Çin'in güvenlik duvarı, sonuçları Çinli kullanıcılara erişmeden önce engellemeye başladı. Sonuç olarak Google, Çin'de hedeflediklerini başaramadı ve beklentilerine ulaşamadı.