Google'ın Firefox'ta varsayılan arama motoru olma işini bırakmasının iki ay ardından, bu hamlenin etkileri görünmeye başladı.
StatCounter'ın ABD tabanlı kullanım istatistiklerine göre Google kullanım oranı 2008'den bu yana ilk defa yüzde 75'in altına düştü. Yukarıdaki grafik, üç ay içinde Yahoo'nun pazar payında önemli artış yaşadığını, Google'ın ise benzer oranlarda gerilediğini gösteriyor. Üç aylık dönemde Bing'in pazar payının aynı seviyelerde izlediği gözleniyor.
Yahoo'nun Firefox'ta varsayılan arama motoru haline gelebilmek için Firefox'un üreticisi Mozilla'ya yüklü miktarda ödeme yaptığı tahmin ediliyor. Özellikle Google'ın Mozilla'ya daha önce varsayılan olmak için ödediği 300 milyon dolar hatırlandığında, bu tahminler geçerli olabilir.
Aramaların bir kısmını, dolayısıyla reklam gösterimlerini Yahoo'ya kaptırmak, Google için önemli bir kayıp. Yahoo arama motorunun temelini Bing'in oluşturması, bu gelişmelerin Microsoft'u da sevindirdiği anlamına geliyor.
Varsayılan arama motorunun değişmesinin ardından Firefox kullanıcılarının arama motorunu Google olarak değiştirmesi bekleniyordu; ancak anlaşılan durum pek de beklendiği gibi olmadı. Bu veriler karşısında Google'ın nasıl bir hamle yapacağı merak konusu.