Google Glass için alınan yeni bir patent, Google Glass'ta reklamların ölçülebilmesini mümkün kılıyor. Kullanıcının göz bebeğini izleyecek olan reklam sunucuları, bu sayede, hangi reklama baktığını, hangisine bakmadığını anlayıp, reklamverenden buna göre ücret kesecek.
Bunun için, gözün belli imajlar içinden hangisine baktığını seçebilen bir gözbebeği tarayıcısı gözü sürekli analiz edecek. Google Glass bu sayede, kullanıcıların hangi reklamları gördüğünü ölçebilecek ve eğer reklam veren, görülme sayısı üzerinden ücretlendirmeyi kabul etmişse, reklamverenin hesabından ücret kesilecek.
Ayrıca reklamverene, kullanıcının tam olarak reklamın hangi bölgesine odaklandığını, ilgisini hangi noktanın çektiği gibi raporlar da verilecek.
Ancak göz bebeğinin izlenmesi ve nereye baktıklarının keydedilmesi fikri, çoğu kişiyi rahatız ediyor. Bunun özel alanları ihlal edecek tacizlere dönüşmesinden çekinenler, Google'dan bu tür uygulamalara izin vermemesini istiyorlar.
Ancak Google zaten şu anda Web'de herkesin tıkladığı her tıktan haberdar ve kullanıcıların ziyaret ettiği bir web sitesi veya yazdığı bir yazı içinde geçen kelimeler üzerine, web sitelerinde kişiye özel reklamlar gösteriyor.