Bu kadar çok AI şirketi sohbet robotları geliştirirken, Google Gemini'yi öne çıkarmak için, piyasada hakim olan konumuna güveniyor. Google'ın Arama yetenekleri, artık Google'ın yapay zeka servisi Gemini'in emrinde olacak.
Kişiselleştirme etkinleştirildiğinde, Gemini artık Arama geçmişinize başvuracak ve sorunuzu analiz ederken, arama geçmişinizden yararlanacak. Böylece ne aradığınızı, ne sorduğunuzu, ne öğrenmek istediğinizi daha iyi anlama şansı bulacak.
Bu özellik, Gemini 2.0 Flash Thinking deneysel modeli tarafından destekleniyor. Fakat, yapay zeka modeli yalnızca "yararlı" bulursa arama sonuçlarınıza başvuracak. Örneğin, Gemini'ye restoran veya seyahat önerileri sorarsanız, sohbet robotu bir öneri sunmak için yemekle ilgili son aramalarınıza başvuracak.
Bu özellik, Google'ın daha geniş kişiselleştirme özelliğinin bir parçası olacak ve Gemini'yi YouTube ve Google Fotoğraflar gibi diğer uygulamalara bağlayarak, sohbet robotunun sizi daha iyi anlamanızı sağlayacak.
Google, tekele mi dönüşüyor?
Bu arada bu hamle Google'ın büyük bir "tekele" dönüştüğünün de kabulu olabilir. Çünkü diğer yapay zeka şirketlerinin Google Arama motoruna erişimi yok ve bu durum yapay zeka servisi geliştirme konusunda bir dezavantaj anlamına geliyor. ABD dahil pek çok ülke, tam da bu yüzden Google'ın arama motorunu hemen satması gerektiğini söylüyor.