Google CEO'su Eric Schmidt, yaptığı konuşmada şirket olarak tablet piyasasına "biraz" geç girdiklerini itiraf etti. Günde 1,3 milyon Android aktivasyonu yaptıklarını söyleyen Schmidt, yine de bu rakamın üstüne çıkmayı hedeflediklerini belirtti: "70 bini tablet olmak üzere, her gün 1,3 milyon Android aktivasyonu gerçekleştiriyoruz. Ancak rakiplerimize kıyasla, bu pazara biraz geç girdiğimizin farkındayız."
Her ne kadar Schmidt bu pazara etkili bir giriş yapmadıklarını itiraf etse de toplam Android satışlarında, rakiplerini kısa sürede geçtiklerini söylemekten de çekinmedi: "Şu anki rakamlara bakacak olursak, rakiplerimzden bir adım daha öndeyiz. Kullanıcıların yüzde 32'si iPhone kullanırken, yüzde 52'lik bir kesimse Android tercih ediyor."
En büyük rakibi iPad'le kıyaslarsak; Google'ın ilk tableti sayılabilecek Motorola Xoom, iPad'den 1 yıl sonra piyasaya çıkmış; bu da Apple'ın bu alanda dilediği gibi at koşturmasını sağlamıştı. Ancak çok sonra Nexus 7 gibi bir alternatifle tablet piyasasında önemli bir yer edinen Google, Apple'ın pazar payına ortak olabileceğini kanıtladı.