Australia Institute tarafından yapılan "Bilmedikleriniz canınızı yakabilir" adındaki bir araştırma, web'de arama ile ilgili ilginç sonuçlar ortaya koydu.
Araştırmaya göre kullanıcıların sadece yüzde 15'i birinci arama sayfasından sonraki sayfalara göz atarken, yüzde 46'sı sonuç sıralamasının alışveriş kararlarını etkilediğini söylemiş. Araştırmada kullanıcıların yüzde 37'sinin ise arama motorlarında ücretli reklamlar gösterildiğinden habersiz olduğu ortaya çıkmış.
Araştırmanın vardığı sonuç ise, kullanıcının bilgisizliği ilearama sonuçlarının konumlarını birleştirmenin, markalara "internete hükmetme" şansı verdiği.
Araştırmadan çıkan diğer bir ilginç sonuç ise, kullanıcıların üçte birinden fazlasının "arama sıralamalarının, arama motoruna göre değiştiğinden" habersiz olması.