Google, 4 yaşında yeni bir sosyal medya şirketi olan Wildfire'ı satın aldığını yayınladığı bir blog yazısı yoluyla duyurdu. Google, bu satın alma ile kullanıcılara "sayfalarını, uygulamalarını, tweet'lerini, videolarını, sponsorluklarını, reklamlarını ve fazlasını tek bir alandan yönetmeye" yardımcı olmak istiyor. Google'ın Wildfire için 250 milyon doları gözden çıkardığı söyleniyor, ancak bazı kaynaklara göre arama devi bu satın alma için 400 milyon dolar harcamış olabilir.
Wildfire, şu an Virgin, Cirque du Soleil, Gilt Group ve Spotify gibi markalar tarafından farklı sosyal web sitelerinde sosyal özellikleri yönetmek üzere kullanılıyor. Satın alma ile beraber şirketin kurucuları olan Victoria Ransom ve Alain Chuard, Google'a katılacak. Wildfire yardımıyla Google'a yeni analiz araçları eklenecek. Bu araçların amaçları "daha iyi ve daha taze içerik" ve "daha anlamlı etkileşimler" kelimeleriyle açıklanıyor.
Wildfire ortak kurucuları, şirketin web sitesinin blog'unda yaptıkları açıklamada Google ve Wildfire birleşiminin dijital medya pazarlamayı yönetme açısından daha iyi bir platform meydana getireceğine inandıklarını söylüyorlar: "Şimdilik, markaların kendi sosyal katılım ve reklam kampanyalarını tüm internette ve Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Pinterest, LinkedIn gibi tüm sosyal hizmetlerde işletmelerine izin veriyoruz ve müşterilerine zengin deneyimler sunmasını sağlıyoruz. Dolayısıyla Wilfire, her zamanki gibi işlemeye devam ediyor ve hizmetimizde bir değişiklik olmayacak."