Google yaptığı duyuruda FameBit'i aldığını açıkladı. FameBit, "markalı içerik için pazarlama platformu" olarak tanımlanıyor. Bu tanım biraz fazla şifreli oldu, öyleyse sizin için bu tanımı biraz açalım.
Uzun zamandan beri YouTube kanalları sadece reklamlardan değil, aynı zamanda kanalın izleyicileriyle iletişime geçmek isteyen markalarla ortaklık kurarak da para kazanıyorlar. Çoğu zaman bu videonun içine ürün yerleştirmek demek oluyor. Bir oyun incelemesi, video sırasında sponsorlu bir gazoz içmek, sponsorlu bir dronu uçurmak gibi şeyler. Bazen de sponsorlu olduğunu belirtmeden bir çikolata yemek, bir oyun oynamak gibi şeyler de yapmak zorunda olabiliyorlar.
Çoğu içerik üreticisi için bu gelir kaynağı, en az Google'ın reklam programı kadar önemli hale gelmiş durumda. FameBit'i alarak Google, YouTube kanallarının gelir kaynaklarını daha sağlam hale getirmeyi planlıyor. Bu sayede içerik üreticileri sponsor alırken ve reklam verirken daha güvende olacaklar. Tabi ki bu yeni düzen sayesinde Google, Youtube üzerindeki ekonomi kontrolünü arttırmış olacak.
Google, kendi yaptığı açıklamada: "İçerik üreticileri her zaman seçme hakkına sahip olmaya devam edecek, ve sunduğumuz bu yeni hizmet sayesinde bir çok seçeneğe sahip olacaklar. Ümidimiz, FameBit sayesinde içerik üreticilerinin markalarla direkt ilişki içinde olmaları ve sponsorluk ortaklığı konusunda sorunsuz iş yapabilmeleri" diyor...