Google, Avrupa ülkelerinde yeni arama sonuçlarını test ediyor

Avrupa Birliğinin yeni yönetmeliklerine uymak zorunda kalan Google, arama sonuçlarında kullanıcılara daha basit ve anlaşılır sonuçlar göstermek için testler yapmaya başladı.

Google, Avrupa ülkelerinde yeni arama sonuçlarını test ediyor

Google, Almanya, Belçika ve Estonya'da, kullanıcıların bu ülkelerde otel, uçak bileti veya başka hizmetler aradığında daha basitleştirilmiş sonuçlar görmesi için yeni bir teste başladı.

Google'ın mevcut sonuçları yaşlı kullanıcılar için fazlasıyla karmaşık bulunuyor ve AB, geçmiş yıllardan hatırlayabileceğiniz basit bir "mavi bağlantı"nın gösterilmesini istiyor. Bu testin arkasındaki temel neden, Avrupa'da uygulamaya giren Dijital Piyasalar Yasası (DMA). Avrupa, Google'dan bu yasaya uymasını talep ediyor.

Google geçtiğimiz yıl boyunca özellikle oteller, havayolları ve küçük perakendeciler için yeni arama sonuçları göstermek için sıkı bir çalışma yaptı. Şirket, bu üç işletme türünün DMA'ya daha fazla uyum sağlamak için yapılan değişiklikler nedeniyle yüzde 30 daha az trafik yaşadığını iddia ediyor. Ancak, karşılaştırma siteleri daha fazlasını istiyor. Bilmeyenler için, karşılaştırma siteleri kullanıcıların aralarından seçim yapabileceği çeşitli sonuçlar topluyor.

Bu nedenle, Google artık arama sonuçlarında üç detay daha gösteriyor. İlk olarak kullanıcıların karşılaştırma siteleri veya tedarikçi web siteleri arasında seçim yapmasına olanak tanıyan "genişletilmiş ve eşit biçimlendirilmiş birimler" görünüyor. Bu değişiklik yalnızca ürün, otel, uçuş ve restoran aramaları için geçerli olacak.

İkinci olaraksa karşılaştırma sitelerinin Google Arama'da göründüklerinde resimler ve fiyatlar gibi daha fazla bilgi göstermelerine olanak tanıyan yeni biçimlendirme. Son detay ise karşılaştırma siteleri için yeni reklam birimlerinin tanıtılması.

Öte yandan bu değişiklikler sadece AB vatandaşları için görünecek ve Avrupa'dan internete bağlanmıyorsanız, Google'de arama sonuçlarını eski haliyle göreceksiniz.