Google, bugüne kadar arama motoru üzerinden ulaşılan reklamlar konusunda tam anlamıyla bir tekel haline gelmişti. Ancak bu başarısını daha da ileri götürmek ve reklam gelirlerini arttırmak için artık TV reklamlarına benzer "seyredilme" temeline dayalı reklam sistemini hizmete sokmak istiyor. Bunun için de, dev reklam verenleri gözüne kestirmiş durumda.
Büyük markalar, aynı anda milyonlarca sitede görünen reklamlardan oluşan kampanyalar yapabiliyor ve bunun için devasa reklam ücretleri ödeyebiliyorlar. Ancak büyük markaların, parasını ödediği reklamın doğru yere ulaştığından emin olmak gibi bir arzusu var. Aksi halde, reklam ücreti ödemiyorlar. Bugüne kadar Google ile yaptıkları anlaşmalarda da, kullanıcıların reklamların en azından bir saniyesini izlemiş olmasını ispatlayacak bir sistem istiyorlardı.
Google şimdi, video reklamların seyredilme oranını ölçen yeni bir teknoloji geliştirdi ve bununla büyük reklam verenlerin kapısını çalmaya başladı. Yeni teknolojinin, reklam verenlerin arzu ettiği şeffaflığa sahip olduğunu ve bu sayede reklamların izlenme oranını rahatça kontrol edebileceklerini vurgulayan Google, 2014'te çok daha fazla video reklam alarak televizyoncuları işlerinden edecek gibi görünüyor.