Google Arama'ya yapay zeka ile arama modu geliyor

Kaçınılmaz son yaklaştı ve Google, yapay zekalı rakibi ChatGPT'ye arama motoru pazarını kaptırmamak için yapay zeka ile aramaya resmi olarak başlıyor.

Google Arama'ya yapay zeka ile arama modu geliyor

OpenAI bazı insanların imkansız olduğunu düşündüğü bir şeyi başardı. Şirket, bir süredir beta testlerinde olan ChatGPT Search adlı yapay zeka destekli bir arama motoru geliştirdi. Bu elbette, Google'ın tahtına karşı bir meydan okuma anlamına da geliyor.

OpenAI, ChatGPT Search'ü birkaç gün önce tüm ChatGPT kullanıcılarına açtı. Daha önce sadece ayda 20 dolar ödeyen premium kullanıcılar erişebiliyordu. ChatGPT Search tam olarak Google Arama'ya rakip olacak bir durumda değil. Arama fonksiyonu kullanıcıya aradığı bilgi hakkında internetteki seçenekleri sunmak yerine, internetten derlediği bilgileri analiz ederek tek bir açıklama sunma üzerine kurgulanmış. Ama giderek daha fazla kullanıcının, ChatGPT'yi kullandıkça arama motoru alışkanlığı olarak bu araca yöneleceklerini tahmin etmek zor değil. OpenAI'nin de şartlar olgunlaştığında, bu hizmete Google ile rekabet edecek şekilde işlev kazandırması da çok muhtemel görünüyor.

Bu arada, yapay zekayı arama motoruna adapte etme olasılığı en yüksek şirket olan Google için işler öyle göründüğü kadar kolay değil. Yapay zekanın hatalı çalışması halinde Google'ın 20 senedir kurduğu bütün düzen ve piyasadan hortumla para çekme sistemi "patlayabilir."

Bard'ın ilk demolarının nasıl olumsuz yorumlar aldığını, Google hisselerinin çökmesine neden olduğunu hatırlıyoruz. Ayrıca, yine Google'ın geliştirdiği ama pizza tarifine "tutkal" eklemeyi tavsiye eden yapay zeka faciasını da unutmuyoruz. Dolayısıyla Google, sadece arama motoruna AI ekleyip, hadi bakalım ne olacak diyerek devam edebilecek bir durumda değil. Google Arama doğru bilgi sağlamalı ve en azından yüz milyonlarca kullanıcısının beklediği kadar güvenilir olmalı. Yapay zeka halüsinasyonları bu konuda büyük bir sorun olabilir.

Yapay Zeka Modu

Neyse ki Google, şimdi bu sorunları yenmek üzere bir çözümle geliyor. Arama motoruna bir yapay zeka algoritması ekleyecek ancak bunu "kullanıcı seçimine" bırakacak. Yani kullanıcı dilerse "Yapay Zeka moduyla" arama yapabilecek, dilerse de klasik arama motoruyla yola devam edebilecek.

Google, bu yaklaşım sayesinde yapay zekanın yıllar içinde arama konusunda kendini iyileştireceği, eğiteceği ve zamanla insanların yapay zekalı motora ağırlık vereceğini düşünüyor. Bakalım ilerleyen zaman bize ne gösterecek?