Google, arama motorunu daha fazla AI yeteneği ile güçlendirmeye devam ediyor. İnternet devi, AI tarafından düzenlenen web sonuçları, Google Lens güncellemeleri ve AI Genel Sonuçlarının içine bağlantılar ve reklamlar yerleştirme gibi uzun bir değişiklik listesi açıkladı.
Google sonunda tüm arama özelliğini yapay zekaya teslim etmek istiyor olabilir ancak şimdilik bu alana dikkatli ve yavaş bir şekilde girmek istiyor. Çünkü yapay zekanın ne zaman saçma sapan sonuçlar vereceği belli olmuyor. Bunu daha çok görsel üretme uygulamalarında görebiliyoruz; bir insan çizmesi istendiğinde, 8 parmaklı, üç ayaklı insanlar çizdiğine sık sık şahit olabiliyoruz.
İnternette arama yaparken de alakasız ve hatta uydurma sonuçların ortaya çıkacağı bir durum, Google için büyük felaket olabilir. Zira yapay zekanın çok sıkıştığında, uydurma kaynaklar yaratarak, olmayan durumları, olayları, bilgileri sanki bilimsel bir kaynağa dayanıyormuş gibi anlattığı vakalar da daha önce görüldü.
Bu yüzden Google yıllardır gücünü kanıtlamış klasik internet indeksleme yöntemini terk etmeden, yapay zeka yeteneklerini yavaş yavaş, sindire sindire, kontrollü bir şekilde hizmetlerine adapte edecek gibi görünüyor.
Google'ın, web sonuçlarının üstünde gördüğünüz AI tarafından oluşturulan bilgi parçacıkları da bazı geliştirmeler alıyor. Şirket, bölüm içinde daha fazla "destekleyici web sayfalarına giden belirgin bağlantılar" içeren yeni bir tasarım hazırlamış durumda. Bu tasarımın amacı ise bağlantısı verilen destekleyici web sitelerine olan trafiği artırmak.
Bakalım Google'ın yapay zekayla imtihanı, Instagram'dan ve TikTok'tan çıkmadan yaşayan Z kuşağının çoktan unuttuğu ve önemsemediği şirketi, yeniden popüler bir servis haline getirmeye yeterli olacak mı?