Eğer cep telefonunda bulunan uygulamalar için sıkça uygulama içi satın alım yapan kitlenin içerisindeyseniz, yakında daha az reklam görmeye başlayabilirsiniz. Geliştiriciler her ne kadar ana gelir kaynakları olarak reklamları tercih etseler de reklamlar birçok uygulama için ek satın alım rakamlarını aşağı çeken bir faktör. Google ise bu konuda makine öğrenmesinin gücüne başvuruyor.
Google'ın reklam servisi olan Google AdMob'da geçtiğimiz gün tanıtılan yenilik, makine öğrenmesi aracının kullanıcıların satın alma eğilimlerini de dikkate almasını sağlıyor. "Akıllı ayrım" özelliği sayesinde reklam birimleri Google Play Store üzerinde para harcama eğiliminde olmayan ve bu sebeple Google'ın uygulama platformuna -ve geliştiricilere- ek bir gelir getirmeyen kullanıcıları hedef alıyor. Bu sayede bu kullanıcılar, reklam izleyerek bir nevi kullandıkları hizmetlerin veya oyunların ücretlerini reklam etkileşimi ile ödemiş olacaklar. Bu, temelde iyi bir fikir gibi görünse de uygulamanın başarısı Google'ın kullanıcıların ödeme eğilimini nasıl "tahmin edeceğine" bağlı.
Google AdMob'un geçirdiği bu değişim, Google'ın son zamanlarda yaptığı reklam düzenlemelerinden sadece bir tanesi. Geçtiğimiz hafta arama motoru devi görsel arama sayfasında alışveriş reklamlarını test etmeye başlamış ve Google Play Store üzerinde kullanıcıların uygulama içi ürünleri reklam izleyerek kazanabilecekleri bir sistemi yürürlüğe koymuştu. Google, San Francisco'da düzenlenecek olan GDC 2019'da (Oyun Geliştirici Konferansı) "Akıllı ayrım" özelliği hakkında daha fazla bilgi verecek.