General Motors’un başkanı Mark Reuss, piyasadaki elektrikli araç sayısı artarken, otomobiller ve otomobil üreticilerinin içten yanmalı motorları terk etme sürecinde nasıl karlı kalabilecekleri konusunda çok sayıda yanlış anlama olduğunu söylüyor.
GM, filosunu elektriklendirmek için milyarlarca dolar harcayarak ve fosil yakıt emisyonlarının olmadığı bir gelecek vaat ederek kendisini elektrikli araçlarda lider olarak konumlandırmak istiyor. Ancak Reuss, Tesla, Rivian ve Lucid gibi şirketlerle rekabet eden eski bir otomobil şirketi olmanın hem tüketiciler hem de endüstri uzmanları arasında kafa karışıklığı yaratabileceğini söylüyor ve Insider ile yaptığı röportajda, okuyucuları bu yanlış anlaşılmaların bir kısmı konusunda aydınlatmaya çalıştı.
Bazı otomobil üreticileri elektrikli araçlara geçiş sürecinde hibritleri bir köprü gibi kullanıyor. Örneğin Toyota, hibrit araçlara büyük yatırım yaptı ve sektörün şüphesiyle karşılaştı.
Şirketlerin geçiş için hibrit araçlara ihtiyacı yok
Reuss, “Yatırımımızı hibritlerle sulandırmayacağız” diyor ve otomobil üreticisinin EV işinin 2025 yılından önce karlı bir işe dönüşmesini beklediğini ekliyor. GM, son hibriti olan Chevrolet Volt’u 2019'da üretmeyi bıraktı.
EV ve içten yanmalı araçlar için ayrı bölümler gerekli mi?
Ayrıca Reuss, geleneksel içten yanmalı motorların ve elektrikli motorların bir arada var olmasına yönelik inançlarını da belirtiyor. GM’nin komşusu ve rakibi Ford ise, kısa bir süre önce, içten yanmalı motorlar ve EV'ler ile ilgili bölümlerini ayırarak bağımsız bir şekilde operasyonlarını sürdürmelerine karar verdi.
Elektrik altyapısı yeterli mi?
Reuss’un belirttiği bir diğer nokta da, pek çok insanın eskiyen elektrik altyapısının şarjlı araba akülerini kaldıramayacağından endişelenmesiydi. Reuss, GM ve sektördeki diğerlerinin enerji depolama ve araçtan şebekeye enerji paylaşım teknolojisi ile bu sorunu çözmek için şimdiden çalıştıklarını söylüyor. GM tarafına bakıldığında, bu, GM Energy adlı yeni bir bölüm tarafından yürütülüyor ve Reuss, kullanılmayan enerjiyi yoğun saatlerde elektrik şebekesine geri göndermek için tasarlanmış bir ürün sunacaklarını söylüyor.
Reuss, “İnsanlar, ‘Şebekenin EV’leri desteklemesinin hiçbir yolu yok’ diyor” dedi ve ekledi: “Hayır, bu doğru değil.”
Şarj ve sürüş deneyimleri aynı şekilde değerlendirilmemeli
Reuss, sürücülerin elektrikli araçları yalnızca şarj etme deneyimine göre derecelendirmesinin rahatsız edici olabildiğini söyledi. Plug-in altyapısının daha çok gelişmesi gerektiğini kabul ederken, GM’nin EV’lerini tam şarj ile benzinli araçlar kadar gidebilecek şekilde ürettiğini söyledi.
Reuss, şarj şirketleriyle olanlar gibi ortaklıklar aracılığıyla da sürüş deneyimine odaklanılması gerektiğini düşünüyor.
Şarj endüstrisi geleceğini arıyor
EV şarj endüstrisi taşarcasına büyürken, sektöre yeni katılan pek çok firma zor zamanlar yaşıyor. Önümüzdeki yıllarda şirketlerin birleşmesi ve birbirlerini satın alması bekleniyor ve bazı kişiler bunun EV sürücüleri için kötü olacağını düşünüyor. Ancak Reuss, bunun sonuçlarının illa kötü olması gerekmediğini belirtiyor. Reuss, şirketlerin satın alınmaları ve birleşmeleri hakkında “Bunun sağlıksız olduğunu düşünmüyorum” diyor ve ekliyor: “Bu şekilde herkes para kazanamamalı. Bu yüzden ortaklıkların çok çok iyi olabileceğini düşünüyorum. Bunun farkına varan ve parayı insanlar için doğru yere yatıranlar bundan faydalanacaktır.”