International Data Corporation tarafından yayınlanan rapora göre, giyilebilir akıllı cihazların üç aylık küresel sevkiyatları tarihte ilk kez düşüş yaşadı. Akıllı saatler, kulaklıklar, başlıklar ve diğer giyilebilir cihazların toplam sevkiyatı, 2022'nin ilk çeyreğinde yıllık %3 düşüşle yaklaşık 105,3 milyon adede ulaştı.
Xiaomi, Huawei ve Samsung sırasıyla %23,8, %10,8 ve %9,9 azalan büyüme ile en büyük kayıpları yaşadı. IDC, azalan ilgiyi salgın sırasında yaşanan büyümenin ardından azalan talebe bağlıyor.
IDC, yıllık bazde genel düşüşe rağmen Apple'ın büyük ölçüde artan Apple Watch satışları nedeniyle %6,6'lık bir büyüme elde ettiğini ve AirPods sevkiyatlarının sabit kaldığını söyledi. Imagine Marketing de temel olarak Hindistan'daki yoğun varlığı sayesinde %5,8'lik bir büyüme kaydetti, ancak toplam sevkiyatları halen Xaiomi, Huawei ve Samsung'un gerisinde görünüyor.
Giyilebilir cihaz sevkiyatlarındaki düşüş haberi, endüstrinin sadece bir yıl önce ilk çeyrekte rekor sayılar görmesinin ardından geliyor. 2021'in ilk çeyreğinde, sevkiyatlar toplam 108,6 milyon adede ulaşarak giyilebilir cihazlar için şimdiye kadarki en iyi çeyreği oluşturdu ve sevkiyatlar ilk kez 100 milyon adedi aştı. 2022'nin ilk çeyreğindeki 105.3 milyon sevkiyat, pazarın durgunlaşabileceğini gösteriyor, ancak bu sayılar yine de giyilebilir teknolojiye yönelik güçlü bir talep olduğunu gösteriyor.