GGJ 2010 Türkiye sonuçları

Global Game Jam 2010'un Türkiye ayağında kazananlar belli oldu.

GGJ 2010 Türkiye sonuçları

Oyun yapımını sadece saatlere sıkıştıran, heyecanı ve coşkuyu yorgunlukla harmanlayan eğlenceli oluşum Global Game Jam'in LEVEL basın sponsorluğundaki 2010 ayağı geçtiğimiz saatlerde (Her şeyi saatlerle ölçüyor insan bu yarışmadan çıktıktan sonra.) sonlandı.
Geçen yıla oranla katılımın arttığı ve METUTECH-ATOM'a sığmayarak ODTÜ Enformatik Enstitüsüne taşan GGJ Türkiye ayağı, yine yoğun bir maraton olarak kazındı akıllara. Deception, yani "aldatma" teması açıklandı Cuma günü ve bu ana temaya üç tane de alt tema, "Fire", "Wire" ve "Lyre" (Ateş, Bağ ve Lir.) eşlik etti.

17 tane farklı oyun ortaya çıkardı katılımcılar. Bazı oyunlar mobil alanda damgasını vurdu, bir çoğu ise PC'lerde boy gösterdi. Öyle gruplar vardı ki tek oyun yapmakla yetinmedi, iki oyun birden sığdırdı 48 saate.

Her grup büyük bir özveriyle ve yoğun bir tempoda çalıştı, ortaya çıkan oyunların hepsinde büyük bir emek olduğu ortadaydı. Ne var ki bu bir yarışmaydı ve kazananlar olacaktı. Geçen yıldan farklı olarak bu defa mobil oyun alanında ayrı bir ödül daha hazırlanmıştı. Bu ödülü "Xanka" grubunun "Abidino" adlı iPhone oyunu kazandı. Turkcell yetkililerin oylarıyla mobil alanda birinciliği yakalayan Xanka, aynı oyunla yarışmanın diğer, yani genel bölümünde de üçüncülüğü yakaladı. Abidino'yu indirmek için tıklayın.

İkincilik ödülünü ise "Wireland" grubunun yine aynı isimli oyunu kazandı. Benim de çok beğendiğim bir oyun olan Wireland, küçüklüğümüzün çizgi adamı "La Linea"ya benzer görselliği ve yenilikçi oynanışı ile dikkat çekiyordu. Wireland'i indirmek için tıklayın.

Birincilik ödülünü ise "Tırt" grubunun (Gerçekten grubun adı Tırt, dalga geçiyoruz sanmayın.) "Swamps N'Traps" (Swamps'N Traps olmalıydı gibi geldi bana ama...) adlı oyunu kazandı. İki boyutlu, basit bir platform oyunu gibi gözüken oyun, ilk bölümün başlamasından birkaç saniye sonra herkesi şaşırtan bir oynanışla yenilikçi tavrını ortaya koydu; iki boyutlu ortam, rasgele bir şekilde yer değiştiriyordu. Şöyle düşünün: Ekrandaki görüntüyü dörde bölün ve bu dört karenin rasgele bir şekilde yer değiştirdiğini düşünün. Böylece oyundaki kahramanımız hedefine ulaşmak için yeri geldiğinde ters yönde de hareket etti, alaşağı da oldu. Swamps N'Traps'i indirmek için tıklayın.

Sonuçta yoğun ama eğlenceli bir maratondu GGJ 2010. İlk üçe giren gruplar çeşitli ödüller alırken, LEVEL'dan da abonelik kazandı. Tüm katılımcıları tekrar tebrik ediyor, hepsine ileriki yaşamlarında başarılar diliyoruz.