Toyota, dünyanın en çok tercih edilen çevreci hibrit teknolojisinden 60 yıllık efsanevi arazi aracı teknolojisine kadar geniş bir ürün gamında inovasyonlara imza atıyor. Yıllık 7 milyar Euro'ya yaklaşan AR-GE bütçesiyle bugünün ve geleceğin teknolojilerini belirleyerek otomotiv dünyasına öncülük ediyor.
Toyota; mevcut otomotiv teknolojilerindeki iyileştirmelerin yanısıra yeni teknolojilerin geliştirilmesi yönündeki çabalarıyla; enerji tasarrufu, enerji verimliliği, yenilenebilir enerji ve karbon salımlarının düşürülmesine katkı sağlayarak üstün eko-araç için çalışıyor.
Toyota teknoloji liderliğiyle "Daha güvenli, konforlu, çevreci, enerji tasarrufu odaklı, sosyal ağlarla iletişim kuran evler, otomobiller ve toplumdan oluşan yeni bir yaşam stili " öneriyor. Toyota'nın 2020 Global Vizyonu'nda da belirtildiği üzere bu amaçla çeşitli bilişim firmaları ile işbirlikleri gerçekleştirerek "Yeni nesil teknolojilerin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması, yeni nesil bireysel ulaşımda çözümler yaratılması, enerji tasarrufunu da içeren iletişim sistemlerinin / akıllı şebekelerin geliştirilmesi, trafik kazalarının önlenmesi için altyapı ve güvenlik teknolojilerinin geliştirilip yaygınlaştırılması" konularına odaklanılıyor.
İnsana saygı, çevreye saygı
Hibrit teknolojisinin ve ilk seri üretim hibrit otomobil Prius'un üreticisi Toyota, dünyada 4 milyon adedi aşan hibrit araç satışı ve milyonlarca müşterisinin takdiriyle çevreci teknolojiler konusundaki öncü rolünü de başarıyla ortaya koyuyor. Eko-araç arayışında, yakıtların enerji verimliliğini maksimize etmek, CO2 emisyonunu düşürmek ve hava kalitesini arttırmak için NOx ve partikül salımlarını temizlemek amacıyla yenilikçi ve çevreci motor teknolojileri geliştirmeye devam eden Toyota, sürdürülebilir ulaşım için, kısa ve orta vadede "elektrikli hibrit" teknolojisini çözüm olarak görüyor. Kısa mesafeli sürüşler için elektrikli araç da geliştiren Toyota, diğer yandan hidrojen yakıt hücreli araçlarını da 2015 yılında pazara sunmaya hazırlanıyor. Toyota, 2020'li yıllara doğru her Toyota modelinin hibrit versiyonunu da geliştirmeyi hedefliyor.
Toyota'nın Akıllı Şebeke (Smart Grid) vizyonu
Elektriğin yakın gelecekte otomobillerde enerji kaynağı olarak daha fazla kullanılacağı öngörüsünden hareketle, çevreci araçların ve şarj sistemlerinin dijital teknoloji kullanılarak merkezi bir sistem kanalıyla yönetilmesi gerekliliğini öne plana çıkarıyor. Toyota, mevcut şarj ve yakıt durumunun izlenmesinden, en yakın şarj istasyonunun nerede olduğunun bulunmasına, enerjinin gün içerisindeki dağıtımından enerjinin en düşük maliyetli olduğu bölge ve saatin öğrenilmesine kadar farklı ihtiyaçlara cevap verecek bu "Akıllı Şebeke-Smart Grid" sistem çalışmalarını Japonya başta olmak üzere Amerika ve Avrupa'da yürütüyor. Özellikle elektrik tüketiminin sebeke üzerinde neden olduğu olumsuz etkileri bu akıllı şebeke sistemleri sayesinde en aza indirilebilecek ve çevre dostu bir teknoloji olarak hayatımızdaki yerini alacak.
Toyota ve Microsoft, Intel; yeni bir konsept
Toyota ve Microsoft
Toyota ve Microsoft, Nisan 2011'de internet tabanlı hizmetlerin otomobillere taşınması için 12 milyon dolarlık stratejik bir işbirliğine gitti. Sürücülerin iletişim ve bilgiye ulaşma ihtiyacına cevap verme amacını taşıyan bu proje ile Toyota ve Microsoft, gelecek nesil telekomünikasyon ve bilgi teknolojilerinin araçlarda biraraya getirilmesi temelini oluşturan telematik hizmetleri sunmayı amaçlayan bir global platform inşa etmeyi planlıyor. Bu platform, GPS sistemleri, enerji yönetimi ve diğer multimedya teknolojilerini de kapsayacak. Toyota ve Microsoft, Toyota'nın elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araçlarından başlayarak, Windows Azure platformundaki telematik uygulamaların geliştirilmesini ve otomobillere yerleştirilmesini planlıyor. Toyota'nın hedefi 2015 yılına kadar, dünya genelinde bulunan Toyota müşterilerine uygun maliyetli ve gelişmiş telematik hizmetleri sağlayan sistemin kurulması.
Toyota ve Intel
Dünyanın en büyük otomobil üreticisi Toyota ve bilişim devi Intel, mevcut navigasyon sistemlerinin yerini alacak yeni nesil araç içi multimedya sistemleri araştırmaları ile ilgili olarak ortaklığa gitti. Yapılacak araştırmalar ile araç içi sistemler ile sürücülere bilgi aktarımında gelişmiş teknolojin hayata geçirilmesi ve bilgi sistemleri arasındaki iletişimin kesintisiz sağlanması hedefleniyor. Yeni geliştirilecek sistem ile araçlar ve sürücüler arasında paylaşılacak bilgilerin içeriği, trafik bilgileri, yol ve güzergah seçimleri, radar noktaları ve şürüş ile ilgili destek fonksiyonlarının talebe göre düzenlenmesi planlanıyor. Toyota ve Intel bunun yanı sıra Wi-Fi ve diğer çeşitli veri iletim yöntemlerini devamlı olarak iyileştirilecek ve akıllı telefonlar gibi sık kullanılan bilgi ekipmanları arasındaki iletişimin sürekliliğini geliştirmeyi sağlayacak teknolojileri araştıracaklar.
Toyota'dan "Dünyaya Açılan Pencere"
Duyu ve duyarlık anlamına gelen "Kansei" kelimesinden yola çıkarak Toyota Avrupa ve Kopenhag Tasarım Enstitüsü (Copenhangen Institute of Interaction Design), yakın gelecekte yolculukları daha da keyifli bir hale getirmek, oyun, keşif ve öğrenme duygusunu tatmin etmek amacıyla araç pencerelerini ara yüz olarak kullanacak yeni bir interaktif konsept geliştirdi. "Dünyaya Açılan Pencere" adı verilen konsept, yolcuların araç penceresini interaktif bir şekilde kullanmasına olanak tanıyor. İnteraktif ara yüze dönüşen pencere ile yolculuk sırasında dış dünyadaki mekanlar ve nesneler hakkında bilgi alınabiliyor, objeler yakınlaştırılabiliyor, resim çizilebiliyor, fotoğraf çekilebiliyor, mesafeler hesaplanabiliyor ve bir dilden diğerine tercüme yapılabiliyor. Konseptte otomobilin panoramik tavanı da, gerçek gökyüzünü arka plana yerleştiriyor ve sanal olarak takım yıldızlarını gösteriyor, bunlar hakkında bilgi veriyor.
Hibrit Çalışma Prensibi: "Kendi kendini şarj edebilen elektrikli otomobil"
Toyota Prius ve Yeni Yaris Hyrid modellerinde sunulan Hybrid Synergy Drive teknolojisi, güçlü bir benzinli ve güçlü bir elektrik motoruna sahiptir. Hybrid Synergy Drive sistemi, bu iki motorun en verimli şekilde çalışma prensibine dayanır.
Duran bir aracı kalkış esnasında elektrik motoru harekete geçirir.Normal sürüş esnasında elektrik motoru çalışırken benzinli motor yardımcı olarak çalışır. Hızlanma esnasında hem benzinli hem de elektrikli motor tam güçte çalışır. Hızlı sürüşte ise benzinli motor aracı hareket ettirirken, elektrik motoru yardımcı olur.Yavaşlama esnasında ise benzinli motor durur, elektrik motoru bataryanın şarj edilmesine yardımcı olur ve enerji geri kazanımı ve depolanması sağlanır. Diğer bir anlamda araç kendi kendini şarj eder. EV modunda ise, sıfır yakıt tüketimi ve sıfır emisyonlu elektrikli sürüş gerçekleşir.
Hibrit otomobil Yaris Hybrid geliyor!
Hibrit teknolojisinin önde gelen isimlerinden Toyota, erişilebilir yeni hibrit modeli Yaris Hybrid'i pazara sunmaya hazırlanıyor. Toyota'nın Yaris Hybrid ile Türk halkına yakınlaştırmayı amaçladığı hibrit teknolojisi, dünyanın en çok tercih edilen çevreci teknolojisi olarak dikkat çekiyor. Hem elektrik hem benzinli motora sahip Yaris Hybrid, iki motorun bir arada en verimli şekilde çalışması, enerji tasarrufu sağlayan kendi kendini şarj edebilme teknolojisi, üstün yakıt ekonomisi, düşük kullanım maliyeti, çevreci, sessiz ve keyifli sürüş deneyimi özellikleri ile modern şehirlinin ideal otomobili ünvanını hakediyor. Göz alıcı tasarım detayları ve sportif görünüşüyle Yaris Hybrid, 48 bin 750 TL'den başlayan özel tanıtım fiyatıyla Toyota Plazalarda.
Dünyada 4 milyon adedin üzerindeki satışıyla hibrit teknolojisinin lideri Toyota, B segmentindeki ilk hibrit otomobil olan Yaris Hybrid modelini, Ekim ayından itibaren Türkiye'de pazara sunuyor.
Dışarıdan şarj gerektirmeden elektrikli ve benzinli motorun en verimli şekilde çalışması, fren esnasında kendi kendini şarj ve benzin harcamadan gerçekleştirilen 0 emisyonlu elektrikli sürüş imkanı sunan Toyota Yaris Hybrid ile hibrit teknolojisi Türk halkı için de erişilebilir hale geliyor. Şehiriçi yakıt tüketimi sadece 3,4 lt/100km olan ve benzinli kompakt hibrit sistemiyle toplam 100 beygir güç sunan Yaris Hybrid, segmentinin en başarılı performans ve yakıt tüketimi dengesini gerçekleştiriyor. Son derece düşük şehir içi yakıt tüketimi ile dikkat çeken Yaris Hybrid'te bulunan elektrik motoru 60 PS (45 kw) ve 1,5 lt benzinli motor 75 PS, toplamda da 100 PS güç sunarak performanstan ödün verilmediğini kanıtlıyor. Yaris Hybrid, 0-100 km'ye 11,8 saniyede çıkarak, 165 km'lik hıza ulaşabiliyor. 0-50 km'ye 4 saniyede çıkarak dur-kalk trafiği için sınıf lideri bir hızlanmaya sahip olan Yaris Hybrid, sadece 85 g/km CO2 emisyonu ile segmentindeki en düşük CO2 emisyon değerine imza atıyor ve çevreciliğini de kanıtlıyor. Hibrit farkını hissettiren iç ve dış tasarımı, sürüş konforu, uzun ömürlü kullanımı ve 48 bin 750TL'den başlayan erişilebilir özel tanıtım fiyatı ile sınıfında sorumluluk üstleniyor.
Yüksek teknoloji Yaris Hybrid'de
Yaris Hybrid'de geliştirilen 1,5 lt benzinli motor ve daha kompakt elektrik motoruna eşlik eden iyi bir şanzıman, tam otomatik e-CVT (Elektronik sürekli değişken şanzıman) teknolojisi ile sıradışı yakıt tasarrufu ve sessiz elektrikli sürüş özellikleri sunuyor. Yaris Hybrid'de güçlü benzinli motor ve elektrik motorunu çalıştıran nikel metal hidrit pilin birleşiminden oluşan hibrit sistem 100 PS güç sunarken, nikel-metal-hidrit pil ise artık daha etkin bir elektrik güç yönetimine sahip.
Yaris Hybrid'in merkezi konsoluna bağlı Toyota Touch ekranında mevcut multimedya çözümlerine ek olarak hibrit enerji monitörü dikkat çekiyor.