Son bir kaç yıldır dünyada mobil teknoloji piyasasının lideri Güney Kore'nin dev marakası Samsung. Piyasaya pompaladığı olağan dışı kütleyle yıllarca bu konumu korumayı başardı. Bir çok insan Galaxy Note 7 felaketinden sonra Samsung'un ikinci sıraya düşeceğini tahmin ediyordu ama bu söz konusu olmadı. Ancak firma zirvedeki pozisyonunu kaybetmese de, Galaxy Note 7 olayından sonra mobil piyasasında en düşük rakamları gördü.
Piyasa araştırma şirketi Gartner'in yayınladığı yeni rapora göre Samsung hala en çok akıllı telefon satan marka, son üç ayda en kötü rakamları görmesine rağmen. Markanın piyasa payı 2016'nın üçüncü çeyreğinde %19.2 iken, geçen yıl aynı zamanda bu sayı %23.6 idi. Şirket, hayatının en büyük düşüşünü %14.2'lik kayıpla 2016'nın üçüncü çeyreğinde gördü. En son bu tarz büyük bir düşüş 2014'te %12,3'lük bir düşüş ile yaşanmıştı.
Samsung'un talihsizliğinden en çok Apple faydalanır diye tahmin ediliyordu, ama durum böyle olmadı. Huawei, Oppo ve BBK bu fiyaskodan en çok faydalanan markalar olarak sıralandılar. Diğer bir yandan 2016 üçüncü çeyreğinde Apple'ın iPhone satışlarında %6.6'lık bir düşüş gerçekleşti, yani Apple, Samsung'un talihsizliğinden faydalanmışa benzemiyor.