Apple, kişiselleştirilmiş reklamlar nedeniyle Fransa'da kayda değer bir ceza ile karşı karşıya kaldı. Fransa Ulusal Bilişim ve Özgürlük Komisyonu (CNIL), Apple'ın iOS 14.6 kullanan App Store ziyaretçilerinden tanımlayıcı verileri izinleri olmadan otomatik olarak topladığı ve reklam göstermek için kullandığı iddiaları üzerine 8 milyon Euro cezaya hükmetti. Yetkililerin belirttiğine göre firma, veri koruma yasası ihlallerinden kâr elde ediyordu.
CNIL, reklam hedeflemeyi kapatmanız mümkün olsa da, varsayılan olarak etkin olduğunu ve birden çok menü düzeyi arasında geçiş yapılmadan devre dışı bırakılamadığını karara ekliyor. Bildirildiğine göre bu, kullanıcıların uygun şekilde onay vermesini neredeyse imkansız hale getiriyordu. Apple o zamandan beri uygulamalarını değiştirdi ve CNIL, şirketin veri kurallarına uyduğundan emin olmak için 2021 ile 2022 arasında “birkaç” denetim gerçekleştirdiğini söyledi. Fransa soruşturmasını Mart 2021'de başlattı.
9to5Mac'in belirttiği üzere Apple, Financial Times'tan Patrick McGee'ye yaptığı açıklamada kararın kendilerini “hayal kırıklığına uğradığını” ve bir temyiz başvurusu planladıklarını söyledi. iPhone üreticisi, Arama Ağı Reklamları sisteminin, hedeflenen reklamlara göre seçenek sunma konusunda tüm rakiplerinden “daha ileride” olduğunu ve üçüncü taraf uygulamaları veya web siteleri arası kullanıcıları izlemediğini savundu.
Apple'ın Fransız düzenleyicilerle çekişmeli bir ilişkisi var. 2020'de ülkenin rekabet kurumu, dağıtım zincirinde antitröst ihlalleri iddiasıyla 1,2 milyar dolara eşdeğer bir para cezası vermişti (daha sonra bu ceza 364,6 milyon dolara düşürüldü). Ayrıca aynı yıl içerisinde Apple’a iPhone performansını yavaşlattığı için 27,3 milyon dolar para cezası daha verildi. Fransız hükümeti, endüstri baskısına karşı Apple'ın iOS 14 izleme karşıtı önlemlerini savunurken, markanın yakından takip edildiği açık bir şekilde görülüyor…