İnternet üzerindeki içerikleri Formula 1 yarışlarına odaklanan içerik oluşturucular, son zamanlarda isimlerini değiştirmeye başladı ve bu konuda bir açıklama yapmaya da isteksiz görünüyorlar. Ama görünene göre bunun sebebi, markasını kullanarak para kazanan hesaplara bunu durdurmaları için uyarılar yolladığı söylenen F1’in kendisi olabilir.
Ani isim değişiklikleri arasında bir F1 fan podcast’i olan Paddock Project (eski adıyla F1r the Girls) de bulunuyor. Paddock, değişikliği duyururken bir durdurma ve vazgeçme mektubu aldığından bahsetmedi, bunun yerine yeni ismin “nerede olduğumuzu ve nereye gittiğimizi yansıttığını” söyledi.
Yakın zamanda adını değiştiren F1 fenomeni Mikaela Kostaras (“shelovesf1”den “shelovesvrooms”a) ise, izleyicilerinden, aldıkları biletleri başkalarına veremeyeceklerinin söylendiğini “hayal etmelerini” isteyen bir videoda yaptığı konuşmada bir durdurma emri aldığını ima ediyor gibi gözüküyordu. Videodaki bir yoruma yanıt vererek, “Şu anda herkesin yeniden markalaşmasının bir nedeni var ve bu sadece eğlence için değil” dedi.
F1 yorumcusu Toni Cowan-Brown, bir videoda en azından son altı aydır durdurma emirleri hakkında “gümbürtüler duyduğunu” söyledi. Yorumcu, Formula 1’in “F1’i kendi markalaştırmasında kullanan ve bundan kazanç elde edenleri” ve aynı zamanda organizasyonla bir şekilde ilişkiliymiş gibi davranan yaratıcıları hedeflediğini de sözlerine ekledi.
Cowan-Brown, bu yaklaşımı NBA’in yaklaşımıyla karşılaştırdı. NBA, maçlardan gerçek görüntüler içerse bile internet üzerinde NBA içeriği yayınlayanlara dava açmıyor. Hatta NBA’in komisyon üyesi Adam Silver, daha önce yaptığı bir görüşmede, “çoğunlukla, maç içi sahnelerin kendileri için reklam olduğunu" söyleyerek bunları kaldırmaya çalışmayacaklarını belirtmişti.