Ford, küçük otomobiller üretmeyi çok sevmeyen bir şirket. Her ne kadar 90'lı yıllarda KA gibi modeller üreterek küçük otomobil pazarında kendini göstermeye çalışsa da, büyük otomobilleri seven Amerikalılara hitap etmek için üretim bantlarını hep dev cüsselerle doldurmayı tercih etti. Ancak bu politika değişiyor olabilir.
Ford aslında ABD'nin 2. en büyük elektrikli araç satıcısı. Ancak bu onun için pek de iyi bir şey değil çünkü Tesla'ya karşı pazar kaybetmemek için bu araçlarını zararına satıyor. Bu da ona her yıl milyarlarca dolar kaybettiriyor. Sadece son üç aydaki kaybı 1.3 milyar dolar. Üstelik, bu zarara rağmen Ford'un satışları düşmeye devam ediyor. Tesla ise Ford'un boşalttığı alanları dolduruyor. Ve Ford artık bu zarara dayanamıyor.
Şirketin ticari bölümü Ford Pro da elektrikli F-150 Lightning modelleri ve E-Transit minibüsleri satıyor. Burada da işler pek yolunda değil. Ford, ilk çeyrekte kümülatif olarak 20.232 elektrikli araç sattığını, bunun 2023'ün ilk çeyreğine göre yüzde 86'lık bir artış olduğunu söylüyor ancak bir önceki çeyreğe göre yüzde 22'lik bir düşüş olduğu da gözden kaçmıyor.
Şehir sakinlerine daha sempatik görünmek
Ford şimdi satışlarını ve kazancını artırmak için yeni bir politika izleyecek. Buna göre, şirket pil teknolojisini geliştirerek daha dayanıklı ve daha ekonomik piller tasarlayacak. Ayrıca, "klasik Amerikalı" bakış açısından kurtularak, şehir içi otomobillerine yönelecek. Böylece büyük şehirlerde yaşayan beyaz yakalıların daha çok tercih edeceği küçük şehir otomobilleri tasarlayacak. Bu konuda en önemli adaylardan biri de hala sevilen bir marka olan KA olabilir. Yakında 2025 model Ford KA tasarımlarını görürsek şaşırmayalım.
Öte yandan, şirket raporlarına göre kazanç sağlayan tek araçlar Ford'un iri cüsseli SUV'ları ve PickUp'ları. Ancak Ford buna rağmen, küçük boyutlu araçlar üretmeye odaklandığını açıklıyor.