Ford, motor sporlarından neredeyse 20 yıl uzak kaldıktan sonra Formula 1'e geri dönüyor. Otomobil üreticisi, Red Bull Racing ve kardeş takım AlphaTauri için yeni nesil bir hibrit güç ünitesi geliştirmek üzere Red Bull ile iş birliği yapıyor.
Takımlar Ford motorlarını 2026 ile en az 2030 yılları arasında kullanacak. Yapılan açıklamaya göre Ford, "batarya hücresi ve elektrikli motor teknolojisinin yanı sıra güç ünitesi kontrol yazılımı ve analitiği gibi alanlarda uzmanlık" sağlayacak.
Ford'un Formula 1'de 1960'lara kadar uzanan uzun bir geçmişi var. Motor üreticisi olarak 2004 yılında spordan çekilmeden önce 13 sürücüler şampiyonluğu ve 10 üreticiler şampiyonluğunda rol oynamıştı. Elektrikli motorlara ilginin artması ve tamamen sürdürülebilir yakıtlarla ilgili yaklaşan kural değişiklikleri Ford'u geri dönüş yapmaya teşvik etti.
Ford Başkanı ve CEO'su Jim Farley, "Ford'un Red Bull Racing ile Formula 1'e dönüşü, şirket olarak nereye gittiğimizi gösteriyor: Giderek artan elektrikli, yazılım tanımlı, modern araçlar ve deneyimler" dedi ve devam etti: "F1 yenilik yapmak, fikir ve teknolojileri paylaşmak ve on milyonlarca yeni müşteriyle etkileşim kurmak için inanılmaz derecede uygun maliyetli bir platform olacak."
Red Bull, mevcut ortağı Honda'nın yakıt hücresi ve elektrikli araç teknolojisine daha fazla odaklanmak için sporu bırakması nedeniyle ilk kez kendi F1 motorunu üretmeye başladı. The Race'in belirttiğine göre, Honda 2021 sonunda F1'den resmen ayrılmış olsa da, 2026'da yeni motor kuralları yürürlüğe girene kadar Red Bull'u desteklemeye devam edecek.
Audi de geçtiğimiz yıl hibrid bir F1 motoru üreteceğini duyurmuştu. Bu hafta, otomobil üreticisinin, çalışma takımı haline gelecek olan Sauber'in azınlık hissesini satın aldığı ortaya çıktı.