Ford CEO'sundan şaşırtan itiraf: Çinli elektrikli araç kullanıyormuş, peki neden?

Ford CEO'su Jim Farley, yaklaşık 6 aydır Çinli telefon devim Xiaomi'nin ürettiği Xiaomi SU7'yi kullandığını açıkladı. Peki, neden? İşte bu sorunun yanıtı...

Ford CEO'sundan şaşırtan itiraf: Çinli elektrikli araç kullanıyormuş, peki neden?

Ford CEO'su Jim Farley, medyaya verdiği bir demeçte şaşırtıcı bir açıklamada bulundu. CEO, kendi ürettiği araçları değil, Çin yapımı bir elektrikli araç kullanıyor ve onu çok seviyor. Peki, neden?

Jim Farley, röportajda "rekabet hakkında çok fazla konuşmayı sevmiyorum ama Xiaomi kullanıyorum. Şanghay'dan Chicago'ya bir tane getirdik ve altı aydır kullanıyorum, bırakmak da istemiyorum" dedi. Farley sözlerine şöyle devam etti: "İnsanlar yıllardır bir Apple otomobilinden bahsediyor. Ancak Çinli telekomünikasyon şirketi Xiaomi zaten bir tane üretti ve onu kullanmak çok güzel." Farley, Xiaomi ve Huawei'nin ikisinin de elektrikli araç pazarında ABD şirketlerinin henüz taklit edemediği bir şekilde önemli oyuncular olduğunu söylüyor.

BUNU BÜTÜN KARİYERİMDE YAPTIM

Jim Farley, sosyal medya platformundan yaptığı açıklamada ise "Yarıştığımız her şeyi sürmeye çalışıyorum. Bunu tüm kariyerim boyunca yaptım. Özellikler bir hikayenin bir kısmını anlatabilir, ancak rekabeti gerçekten anlamak ve yenmek için direksiyona geçmeniz gerekir" dedi.

'DOĞRU HAREKET'

Çok konuşulan açıklamalara ilişkin otomotiv gazetecisi Emre Özpeynirci'den de yorumlar geldi. Özpeynirci, "Herkes şaşırdı ama doğru hareket. Yok sayma, kabul et..." yorumunu yaptı. Özpeynirci, "Otomobil üreticilerinin CEO'ları genellikle rakip markalar hakkında övgü dolu sözler söylemek yerine kendi ürünlerini övmeyi tercih eder. Ford’un patronu ise bunun tam tersini yaptı. Farley’nin Çinli markalarla olan bu deneyimi aslında Ford’un küresel otomobil pazarında daha rekabetçi hale gelme çabalarını anlamlı bir perspektife yerleştiriyor" diyor.

FARLEY'İN AMACI

Özpeynirci şu yorumu yapıyor: Farley'in amacı Çinli otomobil üreticilerinin hızla gelişen rekabet gücünü vurgulamak ve Ford'un bu rekabetle başa çıkması gerektiğini kabul etmektir. Çinli markaların inovasyon ve teknolojik yeteneklerine dikkat çeken CEO, Çin’in otomobil sektöründe ne kadar ileri gittiğini ve Ford gibi geleneksel üreticilerin de bu hızla değişen piyasaya ayak uydurması gerektiğini ima ediyor. Yani Xiaomi’nin elektrikli sedanını kullanarak, Farley hem bu araçların ne kadar rekabetçi olduğunu gösteriyor hem de Ford’un Çin pazarını ve teknolojik yenilikleri daha ciddiye alması gerektiğini belirtiyor.