Ford, araçlarından bazı teknolojileri kaldırarak maliyeti düşürmek istiyor

Ford, başta otomatik park özelliği olmak üzere, bazı teknolojileri araçlarından kaldırarak maliyetleri düşürebileceğini açıkladı.

Ford, araçlarından bazı teknolojileri kaldırarak maliyeti düşürmek istiyor

Ford COO'su Kumar Galhotra, Ford’un iş genelinde tasarruf sağlamak için bazı otonom park işlevlerini sonlandıracağını duyurdu.

Ford, tümü yaklaşık 10 yıl önce pazara giren Aktif Park Yardımını temel alan çok sayıda otonom park özelliğine sahip. Zaman içerisinde sunulan çok sayıda nesille beraber teknoloji, aracın önce yerleşik kameralar ve sensörler kullanarak uygun bir alanı algılaması ve ardından hızlanma ve frenleme dahil olmak üzere sürüş görevlerini devralarak paralel park etme durumlarının stresini ortadan kaldırmayı amaçladı.

Bir Bloomberg haberine göre Galhotra, geçtiğimiz hafta bir konferans görüşmesinde “Buradaki bağlantılı araç verileri çok önemli çünkü müşterilerin kullanıp kullanmadığını, ne sağladığımızı görmemize yardımcı oluyor” dedi ve devam etti: “Mesela bir örnek, müşterinin otomatik olarak paralel park etmesine olanak tanıyan bir otomatik park özelliği. Çok çok az kişi kullandığı için bu özelliği kaldırabiliriz. Bu özellik araç başına yaklaşık 60 dolar.”

Ford’un COO’su daha sonra toplam tasarrufların yılda yaklaşık 10 milyon dolar civarında olduğunu belirtti, ancak bu tür bir teknolojinin üretilmesi ve sunulmasıyla ilgili daha geniş üretim, nakliye ve malzeme maliyetleri de düşünülürse, rahatlıkla 2 milyar dolara kadar çıkabilir.

Ford, bağlantılı otomobillerinden aldığı verilerle hangi özelliklerin kullanıldığını ve hangilerinin kullanılmadığını belirleyerek hem gelecekteki araştırma ve geliştirme planlarını yönlendirmeyi, hem de maliyetini kullanıcılar için daha etkili bir şekilde yönetmeyi amaçlıyor.