Son üç senedir Chrome, Internet Explorer ve Safari karşısında gerileyen Firefox için işlerin yolunda gitmediği bir gerçek. 2009'da düz bir grafiğe sahip olan Firefox, 2010 ile bugün arasında pazar payının üçte birini kaybetti.
Google'ın Chrome'u tanıtmak için reklamlara büyük harcama yaptığı kesin. Ancak yüzde 30'luk bir payın sadece reklamlarla elde edilmesi imkansız. Kullanıcıların Chrome'u kullanma sebebi, hızlı olması yanında tecrübeli kullanıcıların onu tercih etmesi ve ailelerinin ve arkadaşlarının bilgisayarlarına onu yüklemeleri. Microsoft ise Windows 8'in çıkışıyla IE10'u varsayılan tarayıcı olarak öne sürecek ve pazar payını yükseltecektir.
Ancak Firefox, IE'den memnun olmayan kullanıcılar CSS ve JavaScript ile neler yapılabileceğini göstermesi bakımından büyük önem taşıyor. HTML5'in büyümesinde ve gelişmesinde de Firefox'un önemli yeri var. Windows 8'deki Metro stili uygulamaların JavaScript ile yazılabiliyor olması da Firefox sayesinde. Hatta Chrome'un ortaya çıkışı bile Firefox sayesinde gerçekleşti.
Chrome bir gün zirveye ulaşabilir, ve hatta Microsoft'un pazar payını genişletmesiyle Firefox ölebilir. Ancak Firefox, hala hayatta ve her an önemli bir yeniliği internete kazandırarak hayatta olduğunu hepimize hatırlatabilir.