Yeni bir araştırma, 2000'li yılların başında düzenlenen bir korsanla mücadele kampanyasının korsanı aslında artırmış olabileceğini iddia ediyor.
2004 - 2007 arasında yayınlanan "You Wouldn't Steal a Car" başlıklı korsan karşıtı kampanya videolarını hatırlıyor olabilirsiniz. Reklamda bir dizi suç listeleniyor ve bunlar bir film indirmekle eşitlenmeye çalışılıyordu. Aynı zamanda bir film indirmeyi listelenen diğer suçlar kadar dramatik hale getirmeye çalışılıyordu. Reklamı aşağıdan izleyebilirsiniz:
Yayınladığı dönemde bu reklam filmleri eğlence konusu olmuştu. Kampanya hem etkili değildi hem de suçu engellemekten ziyade daha fazla suç işlenmesine neden olmuş da olabilir.
The Information Society'de yayınlanan araştırmaya göre, bu kampanya ve bunun gibi diğerleri, güçlü argümanları daha zayıf olanlarla bir araya getirerek kendi mesajlarını sulandırdı. Bu tip kötü kurgulanmış korsanlık mesajları, araştırma raporuna göre, aslında insanları film, TV ve müzik korsanlığına daha da yaklaştırıyor.
Araştırmanın ortaya koyduğu daha da ilginç olan sonuç ise şu: Birçok insanın film korsanlığı yaptığı gerçeğine dikkat çekilmesi, aslında bunu yapmanın sosyal olarak normal olduğu şeklinde yorumlanmasına yol açıyor olabilir. Başka bir deyişle, korsan film indirmeyi normalleştiriyor gibi görünüyor.