FIFA 23 İncelemesi

Son kez FIFA isminin kullanıldığı futbol oyunu FIFA 23, kesinlikle EA'nın bugüne kadar yaptığı en sürükleyici spor oyunu olmuş.

Her şey 1993 yılında SEGA Mega Drive'daki FIFA International Soccer ile başladı. Oyuncular Roblox'tan fırlamış gibiydi, top gerçekte dairesel bir şekilde bile değildi. Animasyonları hiç sormayın bile. Bu kulağa korkunç gelebilir, ancak oyun inovasyonunda dönüm noktası niteliğinde bir çağın açılışıydı. Yıllar boyunca FIFA serisine tarihi eklemeler yapıldı. Yüzlerce takım resmi olarak lisanslandı, binlerce oyuncu ve menajerin yüz taraması yapıldı. Eskiden yalnızca bölünmüş ekranlı, çevrimdışı bir deneyim olan oyun artık Ultimate Team, VOLTA Football, Pro Clubs, Create A Club, Kick-Off, Seasons ve Kariyer Modu için çok sayıda seçenek içeriyor.

Oynanış her zamankinden daha gerçekçi
FIFA 23 olabildiğince gerçekçi. Oyuncuların benzersiz koşu stilleri ve tam olarak profillerine göre hazırlanmış şut hareketleri var. Binlerce yeni animasyondan oluşan bir portföy, her şeyin daha doğal ve daha az tahmin edilebilir görünmesini sağlıyor. Geçen yılın HyperMotion teknolojisinin en son sürümünü kullanan FIFA 23, bir arcade deneyiminden çok artık bir simülatöre daha yakın hissettiriyor. Oyunun temposu da daha gerçekçi ve dengeli. Orta saha çizgisinde geniş bir pozisyondan rakip kaleye doğru ilerlemek normalden daha uzun bir koşu gibi hissettiriyor ve hızlanma değişiklikleri nedeniyle, artık sıradan savunma oyuncuları bile hızlı forvetlerle başa çıkabiliyor.

Daha yavaş hücumcu orta saha oyuncuları top üzerindeki çeviklikleriyle oyunu daha fazla etkileyebilir. Hız açısından bakıldığında her şey daha dengeli görünüyor. Neyse ki uzun şutların gol olması daha zor ve yakın mesafe çabaları makul başarı oranlarına sahip. Kaleciler daha yetenekli görünüyor, ancak artık erken şut çekerek aldatılabiliyor veya diğer oyuncular tarafından görüşleri engellenebiliyor. Bu da onları yapay zeka kontrollü bir yardımcıdan ziyade maçın daha aktif bir parçası gibi hissettiriyor.

Beğenmediğim detaylar da yok değil
Yeni güç atışı son derece etkili, ancak kurması biraz zaman aldığı için uygulaması zor. Buna rağmen, animasyon sırasında kameranın yakınlaştırılmasını ise biraz dikkat dağıtıcı buldum. Bana çok yapmacık hissettirdi. Özellikle orta sahada kısa paslar önceki oyunlarda olduğu kadar akıcı değil. Topa sahip olmak için vücut pozisyonunuzu ve ilk dokunuşunuzu normalden çok daha fazla düşünmeniz gerekiyor. Hatlarınızı temizlemeye çalışırken pas spamları kaosa neden oluyor. Ayrıca pres açısından bakıldığında da, oyuncular sık sık çarpışıyor ve top hızla yön değiştiriyor.

Kariyer Modunda NBA 2K esintileri
Kariyer modundaki basit değişiklikler benim de içinde olduğum online’ı tercih etmeyen oyunseverler arasında gerçekten yankı uyandıracak. Oyuncu kariyeri, daha fazla arka plan, rol yapma ve sosyal medya entegrasyonu ile NBA 2K'daki uber-popüler MyCareer modunun tonlarına sahip olduğunu belirtebilirim. Oyuncu kişiliği, oyuncunuzun niteliklerini kendi karakter türü aracılığıyla özelleştirmenizi sağlayan yeni bir özellik. Nitelikler Maverick, Virtuoso ve Heartbeat olarak atanabiliyor. Örneğin bir Maverick, tek başına gole gidebilirken, bir Heartbeat'in takım arkadaşını hazırlayacak pası bulma olasılığı daha yüksek oluyor. Bu, sakatlanan bir takım arkadaşını ziyaret etmek veya yeni bir araba satın almak gibi saha dışı eylemlere bağlı ve geçen yıla göre sağlam bir ilerleme gibi hissettirse de, aslında hala NBA 2K tarzı bir kariyer yolunun cazibesinden yoksun.

Daha fazla futbol şovu
Transfer deneyimine, bir transfer analistinin eklenmesiyle gerçekçi bir dokunuş katılmış. Bu geçmişe dönük olsa da, size oyuncu değerleri hakkında daha fazla bilgi, transfer stratejisini nasıl geliştireceğinize dair ipuçları veriyor ve her hamlede öğrendikleriyle size para kazandırabiliyor. Kritik ve önemli imzalar personeliniz tarafından antrenman sahasında karşılanırken en büyük satışlarınız da bir veda sinematiğiyle sunuluyor. Maç günü sinematikleri serinin en yüksek seviyesinde. Bazı maçlarda, her iki menajerin de önceki sonuçları kutladığı ve başlama vuruşu için heyecan yarattığı bir maç öncesi şov da izlenebiliyor.

Ayrıca köşe vuruşları, gol vuruşları ve gol kutlamaları için artık daha fazla kamera açısı var ve hepsi hoş dokunuşlar. Maç özetlerindeki yeni "kaleye olan mesafe" ve "beklenen gol" bindirmeleri de akıllıca eklemeler olmuş. Hem oyuncu hem de menajer Kariyer modları artık tam bir maçın küçük bölümlerini oynamanıza izin veren "Oynanabilir Önemli Noktalar" da sunuyor. Bu tüm maç boyunca oynamak istemediğinizde oyun üzerinde bir etkiye sahip olmanızı sağlayan büyük bir zaman tasarrufu olmuş.

Ultimate Team'den para kazanmada değişiklik
Birçok Ultimate Team oyuncusu için sıkıntı yaratan nokta her zaman para kazanma olmuştur. FIFA puan fiyatlandırması, bazı kademelerin eşleşen bir fiyat artışıyla daha fazla puan içermesine izin verecek şekilde değiştirilmiş. Örneğin, FIFA 22'deki en yüksek ikinci kademe 39,99$ karşılığında 4.600 puandı. Bu fiyat 49,99$ karşılığında 5.900 puan olarak değiştirilmiş. Daha düşük kademelerden ikisi de iptal edilmiş. Yani FIFA 23'te artık daha az ucuz seçenek var denebilir.

Sonuç
FIFA 23, serideki en gerçekçi futbol simülatörü olarak tarihe geçiyor ve HyperMotion teknolojisinin giderek daha etkileyici hale gelmesiyle EA SPORTS FC için gelecek parlak görünüyor. İşleri kolaylaştırmak için elbette hala bazı oynanış ince ayarlarına ihtiyaç var ve Ultimate Team'deki SBC değişikliğinin de hoş karşılanmayacağına eminim. Ancak bu detaylar bile FIFA’nın oynaması eğlenceli bir oyun olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

80

Geliştirici: EA Vancouer
Yayıncı: EA Sports
Platform: Xbox Series S/X, Xbox One, PC, PS5, PS4, Switch
Tür: Spor
Web: www.ea.com/games/fifa/