Yeni kurulan şirketler ve büyük şirketler daha iyi bir arama motoru meydana getirip Google'ın yerini almaya hep çalıştılar. Onların başarısızlığa uğraması, yeni adayların oraya çıkmasına pek de engel olmuyor.
Son adaylardan biri de Blekko.
Blekko'nun kurucusu ve başkanı Rich Skrenta, Google'ın yayına girdiği zamandan beri internetin içi link ve çeşitli anahtar sözcüklerle dolu işe yaramaz sitelerle dolduğunu söyledi.
Blekko ise sadece arama sonuçlarını sadece güvenilir sitelerden görüntüleyerek spam sonuçlardan kurtulmayı hedefliyor.
Blekko'nun arama motoru üç milyar web sitesini kayda değer olarak değerlendiriyor, fakat aranan konuda sadece en önemli sonuçları gösteriyor.
Blekko'nun farkı ne?
Kullanıcılar, Blekko ile tanıtılan slashtag'lar sayesinde tek bir web sitesi içerisinde arama yapabiliyor, veya aramaları türe, konuya göre kısıtlayabiliyor.
Bazı durumlarda Blekko'nun sonuçları Google'a göre daha farklı ve daha faydalı olabiliyor. Örneğin Google'da arama yaptığınızda bazen aynı web sitesinden birçok sonuç gösterilirken, Blekko çeşitli kaynaklardan daha faydalı olabilecek sonuçlar sunuyor.
Yeni arama motoru, Google benzeri anahtar sözcük ve slashtag'lerle ilişikli arama reklamları satmayı planlıyor.
Blekko, Google'ı tahtından edecek bir arama motoru olmasa da kendine has bir kullanıcı kitlesine sahip olabilir.