Facebook, kullanıcılarının sosyal medya ağı üzerinden alışveriş yapmalarını sağlayan Marketplace özelliğini kullanıma sunarak birçok kişinin sosyal medya ağı üzerinden gelir elde etmesinin yolunu açmıştı. Sosyal medya devi görünüşe bakılırsa bugünlerde bu işlevi daha da geliştirecek yeni özellikleri test ediyor.
Facebook is adding a live video mode for sellers. Viewers can message you during the broadcast with screenshots of the product and you can take payments from your inbox.
Facebook is essentially giving users their own live Home Shopping Network. pic.twitter.com/gQDuuJkqNr— Jeff Higgins Wants To Build A Snowman (@ItsJeffHiggins) November 29, 2018
Özellik an itibariyle Tayland'da bulunan bazı kullanıcılara ait sayfalarda test aşamasında bulunuyor. TexhCrunch'a konuşan Facebook yetkilileri, Güneydoğu Asya ülkesinin dev ağın en aktif Marketplace kullanıcılarından olduğunu vurgulayarak Tayland'ın yeni Marketplace özellikleri için pilot bölge olarak seçildiğini açıkladı. Tayland'da bulunan satıcılar ise test aşamasındaki özelliklerden oldukça memnun. Satıcılara göre ellerindeki malın reklamını canlı olarak yapmak, müşteriler üzerinde fotoğraflarla sağlanabilen tanıtımdan çok daha etkili olma potansiyeline sahip.
Facebook, yaptığı açıklamada özelliği henüz diğer bilgilere açmayı düşünmediklerini belirtiyor fakat aynı zamanda satıcıları sosyal medya ağı üzerinde satış yapmaya davet ediyor ve başvuran satıcılar, özelliği kullanabilecek bir sonraki kullanıcı olmak üzere bir bekleme listesine alınıyor. Bunun yanı sıra Facebook, halihazırda özelliği kullanmakta olan satıcıların geri dönüşlerine de önem verildiğini belirtiyor.
Söz konusu özellik, Facebook için yeni bir gelir kapısı olan Marketplace'i daha da popüler bir hâle getirebilir. Sosyal medya devi halihazırda Haber Kaynağı üzerindeki reklamlardan büyük bir gelir elde ediyor. Marketplace üzerinden sağlanacak video kullanımı, Facebook'a daha fazla video tabanlı reklam geliri getirebilir ve daha fazla Marketplace kullanıcısı da daha fazla satıcıyı ağa çekerek Facebook'un daha fazla reklam satmasını sağlayabilir.
Geçtiğimiz yıl Facebook, Marketplace üzerindeki satışı yapılan ürün ve hizmet portföyünü önemli ölçüde genişletmiş ve sosyal medya ağı üzerinden kullanıcıların ikinci el araç almalarını ve ev kiralamalarını mümkün kılmıştı. Sosyal medya devi aynı zamanda her geçen gün daha yapay zeka destekli aracı satıcılara ve kullanıcılara alışverişlerinde yardımcı olması amacıyla kullanıma alıyor.