Facebook, Cambridge Analytica fiyaskosu ardından reklam şirketlerinin hedefli reklamları için erişebileceği verileri kısmaya karar verdi. TechCrunch'a göre reklam şirketlerinin e-posta adreslerini kullanabilmeleri için önce bir sertifika almaları ve ardından kullanıcılardan izin almaları gerekecek. Facebook temsilcisi Elisabeth Diana'nın açıklamasına göre bu önlem aslında uzun zamandır yürürlükte bulunuyordu. Ancak gerçekleşen olaylar üzerine şirketin bu kuralları çok daha sıkı uygulayacağını açıkladı. Facebook bundan sonra reklamcıları da bu konuda daha bilinçli olmaları için eğitmeyi planlıyor.
Facebook'un kendisi bu yeniliğin Cambridge Analytica olayı ile alakalı olmadığını söylese de, arada bir sebep sonuç ilişkisi olduğu aşikar. Skandalın ardından Facebook'un gizlilik ve güvenlik konusunda çok daha sıkı önlemler almaya başlamış olması da bunun bir kanıtı olarak gösterilebilir.
Platform bundan sonra kullanıcıların kişisel verilerini kontrol etmeleri konusunda daha kullanıcı dostu bir arayüz geliştirmeye yoğunlaşacak. Yani tam olarak neyi paylaşıp neyi gizli tuttuğunuz bundan sonra çok daha bariz olacak.
Facebook şimdilik bu özelliklerin nasıl çalışacağı ile ilgili detaylı bir bilgi vermedi. Daha önce var olan önlemler Cambridge Analytica fiyaskosunu önlemeye yetmedi, ayrıca platformun kendi sahiplerinin bu konuda ne derece suçlu olduğu da tam olarak bilinmiyor.