Facebook, gelecekteki asıl büyümesinin canlı video ve sanal gerçeklikte olduğunu gösteren çok önemli adımlara hazırlanıyor. Geçtiğimiz Pazartesi günü 360 derecelik canlı video özelliğini kullanıma sunmaya hazırlandığını duyuran firma böylece kullanıcıları video deneyiminin tam anlamıyla bir parçası haline getirmeyi istiyor.
Buna göre kullanıcılar söz konusu yeni özellik sayesinde canlı olarak Facebook'ta oynatılan videolarda yukarıya, aşağıya ve etraflarına bakarak videoyu canlı olarak 360 derecelik bir açıyla izleyebilecekler.
Sosyal ağ, insanların site üzerinde daha fazla zaman harcamalarını hedeflediği için canlı video konsepti de Facebook için son derece yaşamsal bir önem taşıyor. Facebook CEO'su Mark Zuckerberg de bu formatı firmanın geleceği olarak görüyor ve "canlı video için altın bir çağa" girdiğimizi belirtiyor.
Söz konusu yenilikler Facebook'un bir süredir fark edilen sanal gerçeklik alanındaki çabalarıyla da oldukça bağlantılı. Firma bu yılın başlarında üst düzey sanal gerçeklik başlığı Oculus Rift'i kullanıma sunmuş ve kullanıcılarına VR üzerinden bir sosyal deneyimi sağlamıştı.
Canlı 360 derece videoların şimdilik sadece yayıncılara açık olacağı ve diğer kullanıcıların bunun için biraz daha beklemeleri gerekeceği belirtiliyor. İlk canlı 360 derece video yayını ise National Geographic'le yapılacak bir işbirliğiyle bugün gerçekleştirilecek.