Facebook, kendi uygulaması içerisinden alışveriş yapılmasını sağlayacak birkaç yeniliğin testine başlanacağını duyurdu. Sosyal ağ devi, önümüzdeki haftalarda "insanların tek bir yerden ürünleri daha kolay keşfedebileceği, paylaşabileceği ve satın alabileceği" alışveriş bölümünü test edeceğini bildirdi. Ayrıca kullanıcılar yakında satın almak için satıcının web sitesine gitmeden önce "hızlı yükleme, tam ekran deneyimi" ile ürünlere göz atmalarını sağlayacak reklamlar da görebilecekler.
Bu hamle muhtemelen Facebook'un perakendeciler için attığı son adım olacak. Şirket zaten kullanıcıların siteden çıkmadan doğrudan ürün satın alabilecekleri "buy" (satın al) butonunu bir süre önce test etmişti.
Şirket tarafından yayınlanan blog yazısında, insanların Facebook'a sadece arkadaşları ve ailesiyle bağlantı kurmak için gelmediğini, ürün ve markalar için de sosyal ağı ziyaret ettiği ifade ediliyor. Şirket ayrıca insanların neredeyse yarısının aktif olarak ürünlere bakmak için Facebook'u ziyaret ettiğini de söylüyor.
Facebook'un bu çabaları onun, kullanıcıların dünyası haline gelme hedefinin büyük bir parçası olarak gösteriliyor. Kullanıcılar haber okurken veya sohbet ederken, siteden hiç ayrılmadan ayakkabılara göz atabiliyorlar. Bu bağlamda dünyanın en büyük sosyal ağının "tek merkez" olmak için çalışmalarına ara vermeden devam edeceği söylenebilir.